Re: jakiego notebooka wybrać ??? wśród jakich producentów szukać?

Autor: arek <ArkadiuszD_at_gmail.com>
Data: Sun 10 Aug 2008 - 03:01:46 MET DST

On 9 Sie, 17:55, "Dawidus" <dawidus@(niespamuj)wp.pl> wrote:
> Witajcie.
> Mam zamiar zakupić notebooka.
> Ma on pracować głównie w domu i zastąpić desktopa.
> Dlatego jego mobilność jest dla mnie mniej istotna. Będzie wożony tylko
> czasami.Wobec  tego chcę kupić duży z matrycą 17".
>
> Tu mam dylemat.
> Jakie firmy uwzględnić w poszukiwaniach?

Jest taka jedna zasada:
Szybko, tanio, dobrze. Mozesz wybrac dwie.

W przypadku laptopa 'szybko' jest z definicji, bo jakosc (baterii)
spada z wiekiem.

Wiec zostaje Ci tylko tanio i dobrze.

Nie przejmuj sie marka, jak zaplacisz 10 000 ojro, laptop
bedzie dobry.

> W/g mojej oceny to jakość/solidność sprzętu w/g listy:
Nie maja sensu takie porownania.

> Fujitsu Siemens - nie przekonuje mnie (mam wstręt do Siemensa)

Nie musisz go jesc ;)

Ja mam FS w domu i wyglada przyjemnie.

> Moje założenia to :
>
> Core 2 Duo
> minimum 2 GB RAM
> grafika sprzętowa niezintegrowana i ze swoją pamięcią mile widziana (
> chociaż nie grałem i grać nie będę !!!)

Wiesz, ta 'niezintegrowanosc' czegokolwiek w laptopie to raczej taki
chwyt
marketingowy ;)

> HDD minimum 200 GB

Pomysl o dodatkowym dysku podczepianym, gdzie bedziesz mogl
robic kopie zapasowe danych.

> Bluetooth
> mile widziana kamerka (nie konieczna)
> Tuner TV w ASUSach kusi :-)))

Zdajesz sobie sprawe, ze podlaczaniem TV do komputera
wiaze sie z pewnym ryzykiem uszkodzenia jednego i/lub drugiego ? :)

> solidność,
> niezawodność,
> wytrzymałość,

Jesli nie bedziesz nim rzucal, to sie nie powinien zepsuc.

Ale z wiekiem jakosc bedzie sie degradowala. Zwlaszcza, ze tak na
prawde
szukasz sprzetu w segmencie
"tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie"

A teraz, na co ja bym zwrocil uwage.

Skoro i tak wybieram z kiepskiego segmentu, to stawialbym na:
- ilosc swiatelek (im mniej, tym lepiej, to nie choinka przeciez)
- ekran (wolisz matowy? czy lustrzany?)
- klawiatura (bedziesz na tym pisal duzo liter)
- wyposazenie dodatkowe (czego nie ma w srodku, bedzie wisialo na USB)
- ilosc portow, min. USB (minimum 4, z kazdej strony minimum jeden)

Udanych zakupow :)