Re: Temperatura karty graficznej

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Fri 08 Aug 2008 - 13:27:49 MET DST

> Jakich okolic ? skoro to jest temperatura GPU ? przeciez cieplo masz
> rozproszone przez radiator, to nie zartuj, ze rad ma 110 stopni.

Jak nie masz wiatraka na radiatorze, ani wentylacji obudowy,
to, (mimo, ze koncom zeberek daleko do 110'C) pod karta robi
sie za cieplo.

Jesli zmieniasz komputer co 6 miesiecy, bo gry wolno chodza,
a okazjonalny zwis Ci lezy, bo nic powaznego na komputerze
nie robisz, to mozesz uznac, ze temat Cie nie dotyczy.

Od swojego komputera wymagam, zeby dzialal stabilnie i bezawaryjnie
przez lata... Wiem... dziwne i niepopularne podejscie ;)

No a co ja napisalem o zapewnieniu wentylacji? :)

> 110 stopni dla GPU to nie problem, u siebie posidam 2 x 9800gx2 w
quad-sli i
> jak byly chlodzone powietrzem to w stresie 4 gpu mialy po 98 stopni,
wtedy
> dopiero w obudowie byl kocial ~70 stopni.
> U mnie sprawe zalatwily dopiero bloki wodne na te karty, teraz jest 35
> stopni idle i 47 stopni w stresie ;)

No patrz... jak 70'C to nie problem, to po co bylo kase wydawac na
akwarium? :P
(uwaga: pytanie retoryczne)

> Jezeli zdejmiesz obudowe i nie bedzie sie wieszalo to moze oznaczac ze
> chipset Ci sie przegrzewa, widzialem juz 10siatki plyt glownych ze zlym
> stykiem pomiedzy radiatorem a chipsetem, dopiero demontaz, porzadna
pasta
> (czasem nawet zerwanie tasmy termoprzewodzacej watpliwej jakosci) dala
> rezultat -20 stopni na chipsecie !!!

Czytalem sporo opinii na temat tej plyty. We wiekszosci pojawial
sie temat dosc mocno grzejacgo sie NF560 wlasnie.
Dla tego chcialbym poznac temperatury pod obciazeniem.

Pozdrawiam,
Vituniu.