Re: Raid 5

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Fri 08 Aug 2008 - 13:27:00 MET DST

"Seba_Fan" <Seba_Fan@poczta.onet.Skasuj-to.pl> wrote in message
news:g7fgao$c9u$1@news.onet.pl...
> czy ktos uzywa raid 5 na Widnows XP
> prosze o opinie
> interesuje mnie softwarowy czy hardwarowy, jak widze jest pare plyt,
> ktore posiadaja raid 5 juz na plycie, ja nie posiadam takiej plyty.
> mysle ze na system dam 500GB, a na raid 5 4 dyski po 1TB

czytajac Twoj watek wydaje mi sie ze sensowniej byloby trzymac dane na 2
macierzach Raid1 (mirror), co prawda stracisz dodatkowo 1 TB pojemnosci ale
unikniesz problemow z R5 (nie jest to najprostsza macierz, jak dysk pada to
bardzo dlugo zajmuje synchronizacja macierzy, musisz miec od razu dodatkowy
nowy dysk, sam R5 jest wolny w zapisie (jezeli nie masz procesora na karcie
realizujacego operacje XOR) itd.
Chyba ze masz duzo pieniedzy, stac Cie na karte z funkcja R5/6, spare disk i
hardwarowym XORem i masz duzo miejsca w komputerze na wiele dyskow...
Nie wiem na jakiej plycie chcesz robic tego R5 ale niech Ce reka boska boni
od chipsetow nVidii, tam jest sp...ny kontroler SATA i macierzowanie Raid,
macierze sie same bez powodu rozlaczaja itp itd... dlugo by pisac
pzdr.,
uC