Re: LCD - ide do sklepu, na co zwrocic uwage?

Autor: Nautes <send.to_nautes_gues_what_interia_dot_pl__at_no.spam>
Data: Fri 08 Aug 2008 - 00:34:01 MET DST

Mariusz Kruk w <news:slrng9mgvc.ib5.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl> napisał(a):

> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Nautes"
>
> Twierdząc, że skoro istnieje norma, produkt musi być z nią zgodny.

Poszukałem trochę w archiwum (tej grupy) i żeby nie tracić czasu zacytuję
siebie (wątek "Nieuczciwy sprzedawca - monitor LCD"):

<cytat>
Dz.U. 2004 nr 204 poz. 2087

Art 5
Ilekroć w ustawie jest mowa o:
8) certyfikacji - należy przez to rozumieć działanie jednostki
certyfikującej, wykazujące, że należycie zidentyfikowany wyrób lub proces
jego wytwarzania są zgodne z zasadniczymi lub szczegółowymi wymaganiami;
14) normach zharmonizowanych - należy przez to rozumieć normy europejskie
opracowane i zatwierdzone przez Komisję Europejską, których numery i tytuły
są publikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej serii C;

Art 12.
1. Domniemywa się, że wyrób, na którym umieszczono oznakowanie zgodności lub
dla którego sporządzono dokumentację potwierdzającą spełnienie zasadniczych
wymagań, jest zgodny z wymaganiami określonymi w obowiązujących przepisach.

Art. 13
Domniemywa się, że wyrób spełnia określone wymagania zasadnicze, jeśli jest
zgodny z odpowiednimi postanowieniami norm zharmonizowanych lub specyfikacji
zharmonizowanych

Rozdz 7
Art 45
Kto wprowadza do obrotu lub oddaje do użytku wyrób niezgodny z zasadniczymi
wymaganiami,
podlega grzywnie.
</koniec cytatu>

I teraz powinienem usłyszeć magiczne słowo :).

Posunę się jeszcze dalej i znowu pozwolę sobie zacytować:

<cytat>
>Bo ponieważ?

Ponieważ dopuszczenie do obrotu to dopuszczenie do obrotu, a umowa
między mną sprzedawcą to coś zupełnie innego. I owszem, nie powinienem
zawrzeć umowy kupna-sprzedaży na towar niedopuszczony do obrotu,
ponieważ ten towar w ogóle nie powinien zostać mi sprzedany, ale nie
znaczy to, że jeżeli towar jest dopuszczony do obrotu, nie może wystąpić
niezgodność towaru z umową. W szczególności, na przykład, to że monitor
jest dopuszczony do obrotu nie zmienia faktu, że jeżeli sprzedawca
wcisnął mi monitor, który miał rzekomo mieć obraz 1600x1200, a okazało
się, że ma 1412x932, jest to niezgodność towaru z umową. *
</koniec cytatu>

Osoba, którą cytuję (mam na myśli cytaty zaznaczone gwiazdką) WYDAJE SIĘ
rozumieć, że towar niezgodny z normą nie może być dopuszczony do obrotu.
Pomijam tu wady ukryte i kontrowersyjne piksele.
Osoba, którą cytuję, to TY :). Mam przez to rozumieć, że rok temu w swoich
postach również, jak to napisałeś "bredziłeś jak najęty"?
Możliwe, że jakieś jeszcze perełki by się znalazły.

Jeszcze tylko zacytuję Ciebie z aktualnego wątku:

<cytat>
Zapominasz o jednej rzeczy. Zobacz sobie ustawę o normalizacji.
Stosowanie norm jest - skup się - dobrowolne.
</koniec cytatu>

Oczywiście - dobrowolnie trzeba będzie później zapłacić grzywnę.
Nie wszystkie produkty mają normy obligatoryjne - może to Cię wprowadziło w
błąd.

> Obrażać? Anonimy nie mają zdolności honorowej.
Kiedyś się podpisywałem, później przestałem. W dobie Google. Nicka i konta z
nim używanego za to nie zmieniam od wielu lat. Nie wstydzę się siebie.

Masz honor się przyznać do błędu?
Dokształć się i poczytaj z cytowanego przeze mnie wątku posty moje,
oczywiście wielu innych grupowiczów oraz, co może wydawać się dziwne -
TWOJE.

> Masz do wyboru dwa monitory. Identyczne z dokładnością do hot-piksela.
> Za tę samą cenę. Który kupujesz?

Sprawdzam wcześniej i nie kupuję żadnego z nich, tzn z
bad-dead-hot-pixelami. Jak się uda :). Ponieważ staram się dokonywać
świadomych zakupów. Zresztą, nie siedzę w sprzęcie komputerowym zawodowo i
takie rzeczy robią dla mnie inni.

Pozdr.
Sławek