Re: LCD - ide do sklepu, na co zwrocic uwage?

Autor: Flo <florian6_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sat 02 Aug 2008 - 17:17:42 MET DST

Tom01 pisze:

> Ma Pan rację, jestem handlowcem, reprezentuję od wielu lat duże firmy,
> które studium takich przypadków, mają opracowane w najdrobniejszym
> szczególe.

I na przykładzie Samsunga mogę podać, że jeden sub-piksel powoduje
wystawienie opinii technicznej będącej podstawą wymiany.
Samsung potwierdza fakt wystąpienia błędnego piksela i tu się jego rola
kończy. Odsyła pisemko sprzedawcy i następuje wymiana bo błąd został
potwierdzony, a samo potwierdzenie wystąpienia błędu wystarcza w tym
przypadku (oczywiście z notatką o prawidłowej eksploatacji).

> Najprościej po prostu dogadać ze ze stosownym sklepem/przedstawicielem i
> przez zakupem, podjąć kroki aby zamawiany egzemplarz nie miał wad
> pikseli, a nie drapać się dookoła głowy i wymyślać niestworzone pseudo
> wyjścia z sytuacji. Takie sprawy załatwia się mniej formalnie a bardziej
> skutecznie.

Teoretycznie tak. Oby praktyka za tym szła w parze.
Zazwyczaj jest to w myśl zasadzie "widziały gały co brały".
Przynajmniej z takim postępowaniem najczęściej można się spotkać.

> Co do rzecznika, też racja, za każdym razem staje po stronie konsumenta,
> czy ma rację czy nie. Sprawa się kończy na pisemku z pogróżkami. Jakie
> bzdury widywałem powypisywane przez ów "urząd", to się w głowie nie mieści.

Jak wszędzie człowiek człowiekowi nie równy.
Znam jednego z rzeczników o dużym doświadczeniu i śmiało mogę
powiedzieć, że jak przychodzi do niego konsument nie mający racji to mu
to ładnie wyłoży i drzwi pokaże. Jeśli zaś konsument ma jego zdaniem
rację to dołoży wszelkich starań aby najpierw załatwić sprawę
polubownie, a dopiero na samym końcu skorzystać z pomocy sądu.

--
I wszystko jasne :)
GG  - 2539855