Flo pisze:
> Jeśli jednak zapewni, że tak już musi być i sprzeda towar jako
> pełnowartościowy to jest wprowadzeniem w błąd.
Jeśli poda za producentem/dystrybutorem wielkości charakteryzujące, w
tym dopuszczalne piksele, nierówności podświetlenia, inne wielkości, ich
tolerancje, to podpada pod zacytowany przepis i towar jest zgodny z
umową. Sprawa jasna w każdym sądzie.
> Jak już napisałem w innej wypowiedzi nie ma znaczenia norma stosowana do
> uznania bądź odrzucenia gwarancji bo z niej nie korzystamy (taki wariant
> rozpatrujemy tutaj).
Gwarancja rządzi się osobnymi przepisami. Nie rozumiem po co cały czas
Pan to miesza.
> Co do reszty to już nie polemizuję bo widzę, że chyba ze sprzedawcą
> prowadzę rozmowę.
Ma Pan rację, jestem handlowcem, reprezentuję od wielu lat duże firmy,
które studium takich przypadków, mają opracowane w najdrobniejszym
szczególe.
> Jak zwykle w takich przypadkach należy konsultować się z rzecznikiem
> konsumentów, a w sytuacjach spornych można skorzystać z drogi sądowej.
Najprościej po prostu dogadać ze ze stosownym sklepem/przedstawicielem i
przez zakupem, podjąć kroki aby zamawiany egzemplarz nie miał wad
pikseli, a nie drapać się dookoła głowy i wymyślać niestworzone pseudo
wyjścia z sytuacji. Takie sprawy załatwia się mniej formalnie a bardziej
skutecznie.
Co do rzecznika, też racja, za każdym razem staje po stronie konsumenta,
czy ma rację czy nie. Sprawa się kończy na pisemku z pogróżkami. Jakie
bzdury widywałem powypisywane przez ów "urząd", to się w głowie nie mieści.
-- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal śmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastiffReceived on Sat Aug 2 16:55:06 2008
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 02 Aug 2008 - 17:51:01 MET DST