Re: jaki notebook do 1600 zl z systemem XP/VISTA

Autor: Michal (newsy) <michal.wisniewski_at_amorki.pl>
Data: Fri 01 Aug 2008 - 18:56:38 MET DST

Rados艂aw Sok贸艂 wrote:

> Po pierwsze, *mo偶esz* kupi膰 kart臋 WiFi do peceta, je偶eli chcesz
> i jak Ci przeszkadza ten kabelek.

Ale jesli cos dokupuje dodatkowo to kosztuje to dodatkowo.

> Ale nawet do notebooka cz臋sto *ci膮gnie* si臋 sie膰 kablow膮.

A wiesz, w notebooku tez sa modemy ciagle ;) Mozna podpiac sie do
telefonu. W PC-cie znow musisz oddzielnie dokupic...

> Na wifi osi膮gniesz kilkana艣cie lub ewentualnie kilkadziesi膮t
> megabit贸w, a na kablu gigabit.

Przy biurowym laczu 10megabitow nie robi to roznicy ;)

> Kabel 艂atwiej zabezpieczy膰 i
> podci膮gn膮膰 pod korporacyjne zasady bezpiecze艅stwa.

Dobrze skonfigurowane WiFi i prowadzona polityka bezp. tez dziala.

> Poza tym
> 艂膮cza WiFi s膮 kapry艣ne, kto艣 mo偶e zak艂贸ci膰 nagle i stracisz
> wa偶ny dokument przez to.

A kabel moze nagle przegryzc mysz, i stracisz cenny dokument przez to:)

> 呕aden argument, jak dla mnie.

Dla mnie twoje nie sa "zadne" - natomiast ja widze zalety i alternatywy
wifi w odniesieniu do kabla, a ty starasz sie mnie przekonac, ze kabel
jest jedynym slusznym rozwiazaniem....

> Notebook ma 偶a艂osne g艂o艣niki (a w komputerze biurowym
> g艂o艣nik贸w mo偶e w og贸le nie by膰, swoj膮 drog膮, wi臋c kable
> si臋 trac膮 w takim przypadku).

Niestety dla ciebie coraz wiecej ludzi uzywa dzwieku nawet w biusze. Nie
musi to byc dolby siuro艂d, ale wystarczy, zeby bylo slychac pare dzwiekow.

> Monitor w notebooku jest nieprzestawialny. Masz go kawa艂ek
> od oczu, pod dziwnym k膮tem, trzeba si臋 garbi膰 偶eby go
> widzie膰 normalnie. Nie da si臋 go podnie艣膰.

Miejsce pracy z laptopem po prostu trzeba inaczej zaprojektowac niz z
pc-tem. Ot i tyle.

> Klawiatur臋 w notebooku masz razem z ca艂ym komputerem, nie
> odsuniesz, nie podniesiesz na chwil臋, nie przy艂o偶ysz ni膮
> papier贸w u偶ywanych w czasie pracy.

Ja przykladam calym laptopem :)

> Kr贸tko m贸wi膮c, wymieni艂e艣 w艂a艣nie powody dla kt贸rych note-
> booki *nie nadaj膮 si臋* do utworzenia wygodnego miejsca
> pracy biurowej. O to Ci chodzi艂o?

Hmmm, niewygodne miejsce to niemoznosc przylozenia papierow klawiatura?
:) Ciekawe masz pojecie ergonomii miejsca pracy :D

> Energooszcz臋dno艣膰? Niewielka. Popatrz sobie na zasilacz
> typowego notebooka: 60 W jak nic, lub czasem wi臋cej.

60W .. hm... sam procek Athlon ssie 65, powiedzmy 45 jak sie wezmie
nowoczesny, dlicz do tego dysk (15W?) jakies pamieci, plyte, (15W) i juz
masz ile? 45+15+15=75. Dolicz monitor LCD jako osobne urzadzenie.
(Pojecia nie mam ile, 50W?) i masz 2x tyle co w notebooku.

Czyli masz ronice miedzy np. 2000 rocznie za prac a 1000 rocznie za prad
(pewnie przesadzilem, ale roznica bedzie).

> Gabaryty? To wada: klawiatura ma niewygodny uk艂ad, ekran
> jest malutki.

... a ludzie jak szaleni kupuja male notebooki :)

> Mo偶liwo艣膰 pracy bez pr膮du? Przy ci膮g艂ej pracy na zasilaniu
> ju偶 po 18 miesi膮cach bateria b臋dzie do wyrzucenia i b臋dziesz
> wydawa艂 500 z艂 na now膮, je偶eli b臋dziesz chcia艂 dalej mie膰
> takiego "UPSa". Dla por贸wnania, bateria do UPSa (prawdziwego)
> przewidzianego do zasilania jednego stanowiska wytrzymuje
> 12-18 miesi臋cy i kosztuje 50 z艂.

Ale te 500 zlotych zaoszczedzi mi sie na pradzie, wiec w najgorszym
razie wyjdzie mi bilans na zero ;)

> Pomijam 偶a艂osn膮 jako艣膰 ekran贸w LCD w notebookach w por贸wnaniu
> ze stacjonarnymi panelami.

Nie wiem jak w zalosnie slabycxh notebookach jest z matryca. Ale wiem,
ze mniej zalozne bija na glowe te LCDki po 700 zlotych. Sam uzywam LCD z
panelem PVA czy jakims tam, i moj lapek to jedyne TN na ktore jestem w
stanie patrzyc.

> Prosz臋, komentuj. Nie wiem, jak si臋 wybronisz.

Prosze, skomentowalem, nie chce sie wybranaic, chce przedstawic
argumenty drugiej strony i pokazac swiatu, ze nie ma jedynie slusznego
rozwiazania....

;)