Re: jaki notebook do 1600 zl z systemem XP/VISTA

Autor: Michal (newsy) <michal.wisniewski_at_amorki.pl>
Data: Fri 01 Aug 2008 - 18:44:45 MET DST

Rados艂aw Sok贸艂 wrote:

> A po choler臋 Ci to WiFi?

Zgadnij. Po co jest wifi?

> Ka偶dy sensowny blat biurowy ma przepusty na kable.

Ma albo nei ma. Albo ma w zlym miejscu.

> Bzdura. Klawiatura za 20 z艂 b臋dzie lepsza od tej z notebooka.

Powiem tak: pierdolenie. To nie jest prawda absolutna. Bo zalezy dla
kogo, i zalezy jaka. Dla mnie nie bedzie.

> Monitor 19" za 700 z艂 te偶 b臋dzie lepszy od mlekowatego 15.4"
> badziewia z notebooka za 1600 z艂.

1600 - 700 = 1100 na klawe, mysz, komputer... malo na dobry sprzet...

> Kup UPSa kosztuj膮cego tyle co baterie notebookowe na 3 lata
> pracy na ci膮g艂ym zasilaniu sieciowym to b臋dziesz mia艂 45 minut
> co najmniej.

Moze masz bardzo energoszczednego peceta. Ja na bardzo energozernym
laptopie na full obciazeni mam 2-2,5 godziny. To lekko wiecej niz ty masz ;)

> 1) Zasilacze s膮 takie a nie inne bo wi臋kszo艣膰 z nich jest
> przewymiarowana przez u偶ytkownik贸w. Firmowe komputery
> biurowe maj膮 zasilacze 120 - 180 W i maj膮 w tym ca艂kiem
> spory zapas mocy.

Nie maja. Znaczy jeszcze nie spotkalem sie z komputerem biurowym z
zasilaczem mniejszym od 300W. Nioe spotkalem - znaczy tam gdzie musialem
rozkrecic kompa zawssze byl wlozony 300W, 350W, 400W. Natomiast Delli i
Compaq贸w nie rozkrecalem, bo od tego jest ichni serwisant, wiec moze tam ;)

Ale wiesz, Mini-PC Asusa (ktory pewnie ma maly zasilacz) kosztuje ok.
1600 zlotych, bez monitora, bez peryferiow. Wiec jakby przekracza budzet.

> 2) Po choler臋 grafika 100 W w komputerze biurowym?!?
> Zintegrowan膮 si臋 daje.

Sie daje, jak sie wie, ze ma sie dac. Nie wymagaj by dzial zamowien
wiedzial i wymagal. Ja pisze o rzeczywistosci, a nei o teorii. Jak byc
powinno ( i jak w niewielu miejscach jest).

> 3) Procesory s膮 i w wersjach 45 W. Poza tym poczytaj o ACPI.

Zwlaszcza wspoomniane przeze mnie w innym poscie ;)