Re: jaki notebook do 1600 zl z systemem XP/VISTA

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 01 Aug 2008 - 14:26:58 MET DST

Michal (newsy) pisze:
> pecet potrzebuje kabel sieci ethernet (malo kto kupuje karte wifi),

Po pierwsze, *możesz* kupić kartę WiFi do peceta, jeżeli chcesz
i jak Ci przeszkadza ten kabelek.

Ale nawet do notebooka często *ciągnie* się sieć kablową.
Na wifi osiągniesz kilkanaście lub ewentualnie kilkadziesiąt
megabitów, a na kablu gigabit. Kabel łatwiej zabezpieczyć i
podciągnąć pod korporacyjne zasady bezpieczeństwa. Poza tym
łącza WiFi są kapryśne, ktoś może zakłócić nagle i stracisz
ważny dokument przez to.

Żaden argument, jak dla mnie.

> pecet potrzebuje kabel do glosnikow, do monitora, do klawiatury. Pecet

Notebook ma żałosne głośniki (a w komputerze biurowym
głośników może w ogóle nie być, swoją drogą, więc kable
siÄ™ tracÄ… w takim przypadku).

Monitor w notebooku jest nieprzestawialny. Masz go kawałek
od oczu, pod dziwnym kątem, trzeba się garbić żeby go
widzieć normalnie. Nie da się go podnieść.

Klawiaturę w notebooku masz razem z całym komputerem, nie
odsuniesz, nie podniesiesz na chwilę, nie przyłożysz nią
papierów używanych w czasie pracy.

Krótko mówiąc, wymieniłeś właśnie powody dla których note-
booki *nie nadajÄ… siÄ™* do utworzenia wygodnego miejsca
pracy biurowej. O to Ci chodziło?

> Po za przenosnoscia i mniejsza iloscia kabli przy laptopie, dodatkowym
> atutem sa gabaryty, energooszczednosc, mozliwosc pracy bez pradu (i bez
> koniecznosci mania upsa).

Energooszczędność? Niewielka. Popatrz sobie na zasilacz
typowego notebooka: 60 W jak nic, lub czasem więcej.

Gabaryty? To wada: klawiatura ma niewygodny układ, ekran
jest malutki.

Możliwość pracy bez prądu? Przy ciągłej pracy na zasilaniu
już po 18 miesiącach bateria będzie do wyrzucenia i będziesz
wydawał 500 zł na nową, jeżeli będziesz chciał dalej mieć
takiego "UPSa". Dla porównania, bateria do UPSa (prawdziwego)
przewidzianego do zasilania jednego stanowiska wytrzymuje
12-18 miesięcy i kosztuje 50 zł.

Pomijam żałosną jakość ekranów LCD w notebookach w porównaniu
ze stacjonarnymi panelami.

ProszÄ™, komentuj. Nie wiem, jak siÄ™ wybronisz.

|                 |  Administrator, Politechnika ÅšlÄ…ska    |