Re: Jaka karte gigabitowa?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Mon 28 Jul 2008 - 12:46:53 MET DST

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości
news:pan.2008.07.28.00.38.39@lexx.eu.org...

> Moze facet chce trzymac filmy na domowym serwerku. Chwala mu za to.
> Wygodne to jak cholera. Przegranie 10GB danych na fascie to katorga.
> Nawet zakladajac idealna sytuacje, po NFS poleci 11MB/s - calosc bedzie
> sie kopiowala 15min!

To lepiej wtedy oglądac bezpośrednio z serwera (i ewentualnie "w tle"
kopiować na lokalny dysk twardy). Filmy, nawet 1080p, chyba nie wymagają
wyĹźszej transmisji niĹź 11MB/s.

> [...]
> zasadzie powinien. Na dodatek w simplex'ie, bo pewnie naraz dane bedzie
> przegrywal w jedna strone. Te 10GB skopiuje w 5min, czyli 10min ma w
> kieszeni.
>
> Co jesli przeba przewalic 200GB backupu po sieci? Powiesz mi, ze nadal
> nie ma sensu?? Nawet jesli taki amatorski GbE bedzie 2x szybszy od Fastu
> to sie oplaca. Zapewniam, ze w przypadku najtanszego dostepnego w
> sklepach sprzetu mozna spokojnie wyciagnac 50MB/s miedzy dwoma kompami.
> Wlasnie w tle kopiuje sobie 8GB pliczek. Leci w tej chwili wg. mc 50.32MB/

Teraz to i tak przestaje mieć znacznie, albowiem nawet low-endowe płyty
gówne mają już zintegrowane sieciówki 1Gbit/s (czasem nawet dwie).