Re: Jaka karte gigabitowa?

Autor: Tomasz Stiller <kaszel_at_lexx.eu.org>
Data: Mon 28 Jul 2008 - 02:40:44 MET DST

On Sun, 27 Jul 2008 23:14:03 +0000, Krzysztof Oledzki wrote:

> Ponawiam pytanie: co takiego będziesz robić, żeby zuważyć różnicę? Masz
> dyski pozwalające osiągnąć 120MB/s jednoczesnego zapisu i odczytu? Masz
> serwer, z którego kopiujesz "duże" pliki, który zapewni coś takiego? Czy
> kopiując te duże pliki będziesz jednocześnie zapisywać je w innym
> miejscu? I tak 24/h dobę? Moim zdaniem zbytnio ekscytujesz się tym
> wszystkim.

Chyba zupelnie nie zrozumiales przedmowcy. Co chcesz mu udowodnic? Ze sie
nie da? Ze mu to nie potrzebne? Czy moze ze nie warto? Czy na prawde nie
mozna odpowiedziec normalnie?

Moze facet chce trzymac filmy na domowym serwerku. Chwala mu za to.
Wygodne to jak cholera. Przegranie 10GB danych na fascie to katorga.
Nawet zakladajac idealna sytuacje, po NFS poleci 11MB/s - calosc bedzie
sie kopiowala 15min!

Niech ten jego amatorski GbE wyciagnie 30MB/s, czyli 1/3 tego co w
zasadzie powinien. Na dodatek w simplex'ie, bo pewnie naraz dane bedzie
przegrywal w jedna strone. Te 10GB skopiuje w 5min, czyli 10min ma w
kieszeni.

Co jesli przeba przewalic 200GB backupu po sieci? Powiesz mi, ze nadal
nie ma sensu?? Nawet jesli taki amatorski GbE bedzie 2x szybszy od Fastu
to sie oplaca. Zapewniam, ze w przypadku najtanszego dostepnego w
sklepach sprzetu mozna spokojnie wyciagnac 50MB/s miedzy dwoma kompami.
Wlasnie w tle kopiuje sobie 8GB pliczek. Leci w tej chwili wg. mc 50.32MB/
s (~460Mbps)

        Tomek