Re: Jaka karte gigabitowa?

Autor: Sanctum Officium <wytnij.to_at_wytnij.to.>
Data: Mon 28 Jul 2008 - 19:35:55 MET DST

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości
news:pan.2008.07.28.00.38.39@lexx.eu.org...

> Chyba zupelnie nie zrozumiales przedmowcy. Co chcesz mu udowodnic? Ze sie
> nie da? Ze mu to nie potrzebne? Czy moze ze nie warto? Czy na prawde nie
> mozna odpowiedziec normalnie?
>
> Moze facet chce trzymac filmy na domowym serwerku.

Nie, to do firmy :-)

> Chwala mu za to.
> Wygodne to jak cholera. Przegranie 10GB danych na fascie to katorga.
> Nawet zakladajac idealna sytuacje, po NFS poleci 11MB/s - calosc bedzie
> sie kopiowala 15min!

Mamy kopię zapasową, która zajmuje około 12 GB i ciągle rośnie. Kopiowanie
tego z komputera na komputer, z wewnętrznego dysku na zewnętrzny trwa długo
na Fast Ethernecie. Po Gigabit Ethernecie dużo szybciej. Są czasem inne duże
pliki do kopiowania.

> [...]
> zasadzie powinien. Na dodatek w simplex'ie, bo pewnie naraz dane bedzie
> przegrywal w jedna strone. Te 10GB skopiuje w 5min, czyli 10min ma w
> kieszeni.
>
> Co jesli przeba przewalic 200GB backupu po sieci? Powiesz mi, ze nadal
> nie ma sensu?? Nawet jesli taki amatorski GbE bedzie 2x szybszy od Fastu
> to sie oplaca. Zapewniam, ze w przypadku najtanszego dostepnego w
> sklepach sprzetu mozna spokojnie wyciagnac 50MB/s miedzy dwoma kompami.
> Wlasnie w tle kopiuje sobie 8GB pliczek. Leci w tej chwili wg. mc 50.32MB/

Takie transfery usykuje się na współczesnych dyskach. Aż się prosi o GbE.

Uważam, że GbE to dziś konieczność, żeby sieć nie była wąskim gardłem dla
dzisiejszych komputerów. Oczywiście staruszki sprzed 5 lat nie potrzebują
gigabitowej sieci, bo im 100Base-T zupełności starczy.

MK