Re: Jaka karte gigabitowa?

Autor: Krzysztof Oledzki <ole_at_a.ns.pl>
Data: Mon 28 Jul 2008 - 11:01:26 MET DST

In pl.comp.sieci Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

> Chyba zupelnie nie zrozumiales przedmowcy. Co chcesz mu udowodnic? Ze sie
> nie da? Ze mu to nie potrzebne? Czy moze ze nie warto?

Że nie ma sensu podniecać się rozwiązaniem pozwalającym na osiągnięcie
pełnego 1Gbps in i out jednocześnie. Nigdzie nie neguję sensu uruchomienia
instalacji 1Gb. Neguję za to dążenie do wyciśnięcia z tego pełnej
prędkości FD w systemie, w którym HDD nie jest w stanie osiągnąć
zapewnie nawet połowy takiej prękości.

> Czy na prawde nie mozna odpowiedziec normalnie?

Niepotrzebnie się tak ekscytujesz z rana. Przeczytałeś ze zrozumieniem całość
wątku? Wątpię. Dopij poranną kawę, przeczytaj jeszcze raz.

> Moze facet chce trzymac filmy na domowym serwerku. Chwala mu za to.
> Wygodne to jak cholera.
Może i wygodne, ale z chwaleniem bym się powstrzymał, jako że
może to być nielegalne.

> Przegranie 10GB danych na fascie to katorga.
> Nawet zakladajac idealna sytuacje, po NFS poleci 11MB/s - calosc bedzie
> sie kopiowala 15min!

True.

> Niech ten jego amatorski GbE wyciagnie 30MB/s, czyli 1/3 tego co w
> zasadzie powinien. Na dodatek w simplex'ie, bo pewnie naraz dane bedzie
> przegrywal w jedna strone. Te 10GB skopiuje w 5min, czyli 10min ma w
> kieszeni.

No i super. Problem jednak polega na tym, że człowiek uparcie
dąży do rozwiązania, w którym będzie miał pełne 120MB/s. W obie
strony. Jednocześnie. Da się? Potrzebne? Warto?

> Co jesli przeba przewalic 200GB backupu po sieci? Powiesz mi, ze nadal
> nie ma sensu?? Nawet jesli taki amatorski GbE bedzie 2x szybszy od Fastu
> to sie oplaca. Zapewniam, ze w przypadku najtanszego dostepnego w
> sklepach sprzetu mozna spokojnie wyciagnac 50MB/s miedzy dwoma kompami.
> Wlasnie w tle kopiuje sobie 8GB pliczek. Leci w tej chwili wg. mc 50.32MB/
> s (~460Mbps)

I co? Tutuaj też koniecznie potrzeba 120MB/s FD?

Pozdrawiam,

                        Krzysztof Oledzki

--
Krzysztof Olędzki