Re: LCD: który z nich NEC 2690/NEC 2190/EIZO S2000?

Autor: de Fresz <defresz_at_nospam.o2.pl>
Data: Fri 25 Jul 2008 - 17:42:27 MET DST

On 2008-07-25 16:30:41 +0200, Tom01 <biuro@mastiff.pl> said:

> Muszę wygrzebać serwisówkę, żeby podać procentowo nierówności. W
> odchyłce, średnio defekty nie przekraczają dE2 (deklarowane max 3).

Ekhm, jak dokladniej sie wczytasz w normy fabryczne Eizo, to zauwazysz,
ze homogenicznosc podaja w procentach jasnosci (na takim ladnym
certyfikacie dokladanym do kazdego egzemplarza), tyle ze jak napisalem
sa one mierzone przy jasnosci 250 cd/m2. Dla bardziej rzeczywistych
wartosci jasnosci, te procenty juz nie wypadaja tak cudownie, co
zreszta przetestowalem na 3 roznych egzemplarzach.
W sumie jakos strasznie to w oczy nie kole i trzeba sie naprawde mocno
przygladac, zeby zobaczyc subtelne roznice, ale pewien niesmak
pozostaje, biorac pod uwage cene.
A tak BTW - jakim softem mozna sobie przeliczyc roznice jasnosci na dE?
ColorNavigator podaje tylko dla kolorow i tu srednia mam na poziomie
0.8-1, ale max 3.7-3.8 (granaty)

> Podane przez Pan wartości dają nierówność do 8% przy najbardziej
> niekorzystnym sposobie liczenia.

Noooo, czyli dla 250 cd/m2 mieszcza sie w pieknym zakresie 96-105%.

> Mam przed sobą nieprzebierany wcale egzemplarz, który ma nierówność
> mniejszą niż 5% i takie raczej one są wszystkie.

Mam monitory z roznych serii, wszystkie zachowuja sie tak samo. Juz
drobnych roznic w barwie punkt bieli nie bede sie czepial, bo mi serwis
wyjasnij, ze rownane sztuka do sztuki sa tylko wyswietlacze medyczne.

> Nierówności nie widać gołym okiem. Może Pański jest dedykowany na rynek
> niemiecki albo angielski? Wiadomo nie od dziś, że trafiają się
> znaczenie gorsze niż polskie.

Bardzo ciekawa informacja, swiadczy o niezwykle powaznym podejsciu
firmy Eizo do sprzetu z polki, badz co badz, profesjonalnej. Nie wiem
na jaki rynek sa kierowane bedace w moim posiadaniu sztuki, kupione
byly od polskiego dystrybutora.

> ACD które miałem w ręku raczej nie schodziły poniżej 15%,

Na 2 sztukach ACD 23, przy jasnosci ustawionej na 120 cd/m2 rozrzut
pomiedzy poszczegolnymi miejscami ekranu nie przekroczyl 12 cd/m2. Ale
mi tez nie wysiadlo podswietlanie, nic sie nie utrwalilo i wogole przez
ponad 2 lata uzytkowania nie mialem z tymi monitorami zadnych
problemow, co przeciaz swiadczy o moim wyjatkowym szczesciu (a lacznie
ACD w firmie jest cos ponad 10 sztuk, dotyczy to wszystkich).

--
Pozdrawiam
de Fresz