Re: zasilacze do obudów 3U

Autor: Piotr Rezmer <piotr.rezmer_at_WYWAL.ens.net.pl>
Data: Fri 25 Jul 2008 - 17:43:07 MET DST

Radosław Sokół pisze:

> A naprawdę będziesz miał większy pobór mocy? Zasilacze rack-
> owe zazwyczaj nie są marne (chyba, że szukasz jakichś firm
> "krzak & co") i faktycznie można je obciążać w sporym stopniu.
> O ile pamiętam, budujesz maszynę do obsługi maszyn wirtualnych
> i - poza dwoma procesorami i sporą ilością pamięci - raczej nie
> będzie tam np. karty graficznej potrzebującej 100 W mocy :)
>
> PS. Suny odpadły?

Zasilacz to: ETASIS EFRP-3300S 600W EPS12V Redund.
http://kar-net.pl/product_info.php?products_id=2715

Dla oszacowania spodziewanego poboru mocy wykorzystałem kalkulator HP w
XLS. Wybrałem model DL385 G5. Bość istotna różnica to zastosowanie
dysków SFF w DLu, co pewnie zmniejsza zapotrzebowanie na prąd.
Ustaliłem konfigurację:
2 x PSU
2 X CPU Opteron 2347 HE (choć planuję 2346 HE)
8 x 2GB
8 x HD 146 GB SAS

Kalkulator wyliczył: Total System Input Power requirement 413W

Czyli niby zapas 413 vs 600 W. Jeśli tylko te 600W to prawda. No i
kwestia, czy te 600W to maksymalny pobór mocy zasilacza, czy też
maksymalna moc wyjściowa. Nie wiem też, jak traktować moc w przypadku
zasilaczy redundantnych. Jeśli padnie jeden moduł, moc spadnie do 400W
:) ? Czy też jeden moduł się cały czas obija?

Przeglądałem Suny, faktycznie są dość tanie, jednak są to wersje
jednordzeniowe. Podejrzewam, że migracja do 4 rdzeni może nie być
możliwa. Choć może się mylę.

A, i znalazłem jeszcze ciekawą obudowę 3U może nie topowej firmy ale w
znakomitej cenie z backplanem SCA
http://kar-net.pl/product_info.php?products_id=4963
Do tego myślę o płycie:
http://kar-net.pl/product_info.php?products_id=6613
Plus karta-córeczka
http://kar-net.pl/product_info.php?products_id=4891

Dlatego, też w innym wątku na grupie rozważałem opcję RAID 10 na dyskach
SCSI. Dyski 300GB SCA dość często udaje się dostać w dobrych cenach.

--
pozdrawiam
Piotr