Re: LCD: który z nich NEC 2690/NEC 2190/EIZO S2000?

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Fri 25 Jul 2008 - 21:28:20 MET DST

de Fresz pisze:

Jako rzekłem, ściągnę serwisówkę, bo mi się gdzieś zapodziała i podam
sposób obliczenia nierówności.

> drobnych roznic w barwie punkt bieli nie bede sie czepial, bo mi serwis
> wyjasnij, ze rownane sztuka do sztuki sa tylko wyswietlacze medyczne.

Można skopiować punkt bieli z jednego na drugi i będzie lepiej niż
ustawianie każdego z osobna. Taką właśnie metodą ustawia się medyczne.
Monitor ma również tryb emulacji innego. Ponadto CN umożliwia ręczną
korektę m.in. punktu bieli po kalibracji.

> Bardzo ciekawa informacja, swiadczy o niezwykle powaznym podejsciu firmy
> Eizo do sprzetu z polki, badz co badz, profesjonalnej. Nie wiem na jaki
> rynek sa kierowane bedace w moim posiadaniu sztuki, kupione byly od
> polskiego dystrybutora.

Poważnym-niepoważnym, ciężko wyrokować. Fakt jest jednak bezsprzeczny.
Jeśli monitor ni z gruszki ni z piertuszki jest tańszy o 15-20% niż
sugerowana przez polski oddział Eizo, to coś jest na rzeczy. Marż w
detalu takich nie ma. Takie właśnie monitory są sprzedawane przez kilka
sklepów w Polsce, będących przedłużeniem niemieckich sieci. Awaryjność
duża, rozrzut jakości też. Podobnie jest w UK.

> Na 2 sztukach ACD 23, przy jasnosci ustawionej na 120 cd/m2 rozrzut
> pomiedzy poszczegolnymi miejscami ekranu nie przekroczyl 12 cd/m2. (...)
> co przeciaz swiadczy o moim wyjatkowym szczesciu (a lacznie ACD w firmie
> jest cos ponad 10 sztuk, dotyczy to wszystkich).

Może to kwestia serii, nie wiem. W każdym razie nie widziałem równego, a
obejrzałem ich sporo. Porównanie do stabilizowanych CG wydaje mi się
conajmniej nieporozumieniem. Do standardowych owszem, można ale i tak
większość modeli Eizo jest statystycznie równiejsza. Oprócz oczywiście
wpadek jak np CE210W, ostatnie sztuki S2000 i klasycznie nierównych na
S-IPS, L797, L997. Raczej skłonny byłbym do postawienia tezy, że
podświetlenie ACD jest podobne do analogicznych modeli Dell'a. Co do
utrwalania się obrazu, efekt występuje wyłącznie w wersjach z ekranami
LG-Philips i może się pojawiać od pół roku (zaobserwowane na 30"), do 3
lat (mniejsze).

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!