Re: LCD: który z nich NEC 2690/NEC 2190/EIZO S2000?

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Fri 25 Jul 2008 - 11:45:17 MET DST

de Fresz pisze:
> Chyba kazda panorama ma z tym pewne problemy, nawet Eizo CG czy Quato.

Zdaje się Pan ma CG241W. W porównaniu do 2690 jest idealny jak kartka
papieru.

> Z tym bym nie przesadzal, przy pracy z materialem cmykowym bardzo niski
> punkt czerni nie jest az tak wazny. To glownie fotografowie maja do tego
> histeryczne podejscie.

Punkt czerni będzie decydował o warunkach oświetleniowych w jakich
przyjdzie pracować. Im niższy tym jest większy potencjał. Profesjonalne
monitory graficzne mają w normalnych warunkach czerń 0,6cd/m^2, ale aby
nie odczuwać jej jako szarość, trzeba monitorowi stworzyć odpowiednie
stanowisko pracy. Monitory z niskim punktem czerni są pod tym względem
zdecydowanie bardziej tolerancyjne.

Zatem rzuca Pan kostką. Z modeli 2690 jeden może na trzy jest jako taki.
O idealnych można zapomnieć. Lepiej jest z 2190, tam jest wyświetlacz
Nec'a a nie LG-Philips i odsetek dobrych jest lepszy. Ogólnie jest pewne
ryzyko, choć bezsprzecznie monitor który, przyjdzie będzie zgodny z
normami fabrycznymi. Takie są koszta decydowania się na tani monitor w
swojej klasie.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!