Re: LCD: który z nich NEC 2690/NEC 2190/EIZO S2000?

Autor: de Fresz <defresz_at_nospam.o2.pl>
Data: Fri 25 Jul 2008 - 10:48:33 MET DST

On 2008-07-25 07:19:54 +0200, Staso <stasio@bez.tv> said:

> przeczytałem opinie, że 2690 to kiepski profesjonalny monitor,

IMHO ma za duza plamke, ta rozdzielczosc jest idealna na 23-24", a na
26 wyglada srednio. No ale kto co lubi.

> jest nierównomiernie podświetlony,

Chyba kazda panorama ma z tym pewne problemy, nawet Eizo CG czy Quato.

> czerń nie jest czarna,

Z tym bym nie przesadzal, przy pracy z materialem cmykowym bardzo niski
punkt czerni nie jest az tak wazny. To glownie fotografowie maja do
tego histeryczne podejscie.

> nie mam możliwości obejrzenia monitorów "na żywo". byłbym wdzięczny za
> wszelkie rady na co zwrócić uwagę sprzedawcy przy selekcjonowaniu
> konkretnego egzemplarza (rocznik, wersja?).

Najlepiej - podlaczyc, nagrzac, oprofilowac/skalibrowac, obejzec krzywe.

--
Pozdrawiam
de Fresz