LCD: który z nich NEC 2690/NEC 2190/EIZO S2000?

Autor: Staso <stasio_at_bez.tv>
Data: Fri 25 Jul 2008 - 07:19:54 MET DST

witam,

po ślęczeniu na forach zbiór monitorów zawęził się do:

NEC 2190 UXi
NEC 2690 WUXI
EIZO S2000

przeczytałem opinie, że 2690 to kiepski profesjonalny monitor, często
występują bad piksele, jest nierównomiernie podświetlony, czerń nie jest
czarna, obecne modele mają jakieś ograniczenia przy kalibracji. S2000 -
podobno bardzo dobry monitor, zaprojektowany głównie do prac CAD.

nie mam możliwości obejrzenia monitorów "na żywo". byłbym wdzięczny za
wszelkie rady na co zwrócić uwagę sprzedawcy przy selekcjonowaniu
konkretnego egzemplarza (rocznik, wersja?).

przy wyborze kierowałem się opisami wierności reprodukcji kolorów i
głębią czerni. skłaniałbym się ku 2690 WUXI, ale niepokoją mnie
przypadłości wspomniane wcześniej.

może jakieś inne propozycje?

z góry dziękuję,
stasio