Re: Kalibracja monitora LCD

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Sun 13 Jul 2008 - 21:22:59 MET DST

jakub tarczewski pisze:
> matrycy MVA? Jako sprzętowy laik, z zaledwie 18-letnim doświadczeniem w
> grafice (nie tylko komputerowej) wobec takiego określenia jestem bezradny.
> Nie jestem i nigdy nie byłem fanem Formaca, ale wydawało mi się że
> kalibracja w wypadku mojego egzemplarza poskutkowała całkiem nieźle.
> Przykro mi, że to też było złudzenie i że moja (i moich klientów)
> percepcja została tak obrzydliwie oszukana przez "kłamliwy marketing".

Nie miałem zamiaru Pana urazić. Jeśli zabrzmiało to zbyt obcesowo,
przepraszam. Po prostu typ zastosowanego wyświetlacza w tym monitorze ma
pewne wady i kiedy jedyną konkurencją był FS P19-2 można się było
Formac'em interesować. Obecnie nie warto. Do tego dystrybutor, poniekąd
fachowa firma w branży dtp, opisuje je takimi bzdurami, że mnie
osobiście to odstręcza.

Monitor, jak niemal każdy, można wyregulować, oprofilować i osiągać
całkiem normalne wyniki w pracy.

> Myślę też, że konkretne przykłady tych "znacząco lepszych" monitorów byłyby
> bardzo interesujące dla wszystkich czytelników

Lepsze i to znacznie: Eizo S1921, S1931, S1932, Nec 1990SX.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!