Re: Dziwne zachowanie po wymianie procka

Autor: Grzegorz Kurczyk <grzegorz.usun.to_at_control.slupsk.pl>
Data: Sun 13 Jul 2008 - 21:15:24 MET DST

Użytkownik chairon napisał:
> Grzegorz Kurczyk pisze:
>
> Płytę kupiłem na Allegro kilka miesięcy temu, bo moja dokonała żywota.
> Ta ma wymienione wszystkie elektrolity, a na dodatek te które
> oryginalnie miały 6,3V zostały zastąpione 10V.

Kondensatory elektrolityczne "lubią" pracować blisko napięcia
znamionowego i włożenie kondensatorów na wyższe napięcie nie jest wcale
tak dobrym rozwiązaniem jakby się wydawało.

> Kondensatory są więc w
> stanie idealnym, bo mają dopiero kilka miesięcy, ale faktem jest że na
> FSB 133 grzeją się niesamowicie. Nie na tyle żeby palca trzeba było
> odrywać, ale raczej parzy w palucha jak się przyłoży, kiedy pochodzi
> jakiś czas. Na FSB 100 też się grzeją, ale już nie tak bardzo. Jakieś rady?

Takie nagrzewanie nie świadczy dobrze o tych kondensatorach :-( Dobrej
jakości elektrolity niskoimpedancyjne są praktycznie zimne, a co
najwyżej lekko ciepłe. Jeśli grzeją się tak jak opisujesz do długo nie
pożyją.

Tak jak Ktoś tu pisał wcześniej spróbuj innego zasilacza. Ten Twój
jak pisałeś ma już trzy latka, więc prawdopodobnie kondensatory, które w
nim siedzą też już niedługo przejdą do "krainy swobodnych elektronów" ;-)

Istnieje też możliwość, że wszystkie zabiegi jakie uskutecznisz mogą dać
bardzo mizerne efekty, bo np. "ten typ już tak ma..."

Pozdrawiam
Grzegorz