Re: Kalibracja monitora LCD

Autor: jakub tarczewski <anhin_at_o2_wytnijjakbyco.pl>
Data: Sun 13 Jul 2008 - 18:07:36 MET DST

> To, że nie dostrzega Pan jakiejś cechy, nie znaczy że jej nie ma. Formac
> ma więcej kłamliwego marketingu w zapleczu niż walorów. Jak np
> podkreślana "24-bitowa matryca", czy możliwość kalibracji. W
> dzisiejszych czasach jest conajmniej kilka porównywalnych cenowo i
> znacząco lepszych.

o... to znaczy że może Pan mi wytłumaczyć co to takiego "srebrzenie"
matrycy MVA? Jako sprzętowy laik, z zaledwie 18-letnim doświadczeniem w
grafice (nie tylko komputerowej) wobec takiego określenia jestem bezradny.
Nie jestem i nigdy nie byłem fanem Formaca, ale wydawało mi się że
kalibracja w wypadku mojego egzemplarza poskutkowała całkiem nieźle.
Przykro mi, że to też było złudzenie i że moja (i moich klientów)
percepcja została tak obrzydliwie oszukana przez "kłamliwy marketing".

Proszę mnie dobrze zrozumieć -nie kwestionuję Pana wiedzy fachowej, a
pańskie posty czytam z zaciekawieniem i przyjemnością. Jednak nie podoba
mi się kategoryczność twierdzeń deprecjonujących jednostkowe
doświadczenie -niekoniecznie dobrze świadczy to o ich autorze. Myślę
też, że konkretne przykłady tych "znacząco lepszych" monitorów byłyby
bardzo interesujące dla wszystkich czytelników

jakub