Re: Karta Wi-Fi zamiast LiveBoxa?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 13 Jul 2008 - 17:06:33 MET DST

Dnia Sun, 13 Jul 2008 15:34:50 +0200, Joanna napisał(a):

> Dziękuję.
>
> Router przeznaczony dla Neostrady to znaczy ze zintegrowanym modemem ADSL?
> Czy jeszcze jakiś warunek powinien spełniać?

Modem ADSL Annex A, WiFi z obsługą WPA. Tyle wystarczy.

> Radzisz kupić najtańszy dlatego, że droższe niewiele różnią się od tańszych,
> czy dlatego, że może to nie działać i nie warto ryzykować?

Nie, po prostu router jest podstawą. Jakiegokolwiek byś nie kupiła i tak
będzie lepszy od karty WiFi. Oczywiście im więcej zapłacisz, tym więcej
dostaniesz. Warto na przykład zainwestować w zwiększający zasięg
standard 802.11n, zwłaszcza jeśli sygnał ma przechodzić przez mury, a
jeśli jeszcze w routerze będzie wbudowana bramka VoIP to dodatkowo
będziesz mogła praktycznie za darmo dzwonić po świecie z normalnego
telefonu. Osobiście właśnie z uwagi na znakomitą obsługę VoIP kupiłem
używany* router Fritz!Box Fon WLAN 7050 i jestem naprawdę bardzo z niego
zadowolony. W ten sposób zaoszczędziłem sporo pieniędzy, bo w jednym
urządzeniu mam wszystko. W tym roku restartowałem go hmm może ze dwa
razy, na stabilność więc też nie mogę narzekać :-).

> Czy kupienie takiego routera będzie lepszym rozwiązaniem od LiveBoxa,
> czy będzie tylko tańsze, a mniej więcej o podobnej jakości?

LiveBox nie jest wcale złym urządzeniem. Jego wadą jest podobno
wieszanie się przy intensywnym korzystaniu z aplikacji PTP typu Emule
(podobno - bo u mnie jakoś działał całkiem poprawnie), tudzież dość
słaby zasięg WiFi. Ponadto wbudowana weń bramka VoIP współpracuje
jedynie z serwerami TPSA.

*używany to u nas standard, bo nowe są bardzo drogie. Ale to bez
znaczenia. Pięć lat światowej gwarancji u producenta mówi wszystko na
temat jakości tych urządzeń.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/