Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Sat 12 Jul 2008 - 13:29:15 MET DST

Mariusz Kruk pisze:
> Dlatego, że zakładasz, że odwzorowanie, które dokonuje się na drodze
> pamięć->...->LCD->oko jest z założenia lepsze niż to, które dokonuje się
> na drodze pamięć->...->CRT->oko.

Bzdura. Proszę o cytat gdzie tak napisałem.

> Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze aspekt ekonomiczny. Ja nie wątpię,
> że mógłbym dostać LCD, które przewyższy parametrami, a przede wszystkim
> subiektywnym odbiorem obrazu, moje CRT (żeby nie było, nie jakieś
> strasznie wyszukane - wot, NEC FE791SB). Tyle, że takie LCD będzie
> kosztować znacząco wiecej nawet, niż mój CRT kosztował jak był nowy.
> I to też trzeba brać pod uwagę.

Nie ma to nic wspólnego z tematyką wątku. Może Pan dopisać jeszcze 101
pozamerytorycznych przyczynków dlaczego akurat ten a nie inny rodzaj
monitora. Np odcień obudowy.

Co do zastępowania CRT przez LCD, faktem jest, co słusznie Pan zauważył,
że na tanim CRT dało się pracować, na tanim LCD nie. Nec FE791SB to
wysokiej jakości monitor, który w latach świetności dobijał cenowo nawet
w okolice 2 tys zł. Podobnie kosztujący LCD jest w wielu aspektach
obrazu gorszy. Konkretny dobór, w typowo słabych dla LCD dziedzinach,
musi być poprzedzony analizą potrzeb na konkretnym stanowisku pracy, i z
reguły w tych branżach kończy, się 2x wyższą kwotą, lub przymusem
pogodzenia się z pewnymi brakami.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!