Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 11 Jul 2008 - 16:28:30 MET DST

"Tom01" <biuro@mastiff.pl> wrote in message
news:g57nq6$v0$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Nie dyskutujemy o teorii sygnałów i nie będziemy się spierać na poziomie
> matematyki wyższej. Rozmawiamy o rzeczach prostych, obserwowalnych przez
> laika. Nie jest moim celem udowadnianie co jest lepsze, tylko
> stwierdzenie faktu.

stweirdzamy fakt ze ostrosc LCD jest nienaturalna bo wynika z ograniczen
LCD jako systemu wyswietlajacego.

> Nie przypominam sobie żebym coś takiego napisał.

W calym watku, wszystkie Panskie wypowiedzi wskazuja ze LCD jest lepsze od
CRT bo jest "ostre"

> Oczywiście. Tak sie składa, że to moja praca. Problemem wyżej
> wymienionym martwi się cmm w aplikacji graficznej i ma się całkiem
> nieźle. Z punktu widzenia użytkownika, jest to przezroczyste. Ponadto
> istnieje rozdział między systemem wyświetlania a danymi. Tak samo jak
> między układem sterowania i wykonawczym. Użytkownika niespecjalnie
> interesuje charakterystyka, przestrzeń monitora itd. Cmm ma to obliczyć
> i wysłać takie wartości do wyświetlenia aby wyglądało to, jak ma
> wyglądać.

problem w tym ze piksel moze przyjac jedna z konkretnych wartosci - jesli
regulujemy temeprature bieli poprzez zmiane wartosci konkretnej probki to
ograniczeni jestesmy pewnym zbiorem wartosci... dla 8 bitow jest to
przedzial wartosci od 0 do 255.

> Proszę o przykłady dziedzin, gdzie nie dało się zastąpić monitora CRT.

Poprawne (z uwzglednieniem zaleznosci czasowych i przestrzennych)
wyswietlanie obrazu interlace - LCD jest wyswietlaczem progresywnym a wiec
nie jest mozliwe poprawne wysiwietlenie obrazu interlace bez konwersji
tegoz obrazu na progressive - z kolei nie jest mozliwe poprawne
skonwertowanie obrazu interlace na progressive bez stosowania wyszukanego
aparatu matematycznego ktory rowniez nie dostarcza optymalnej metody dla
kazdego przypadku. Czyli w efekcie koncowym monitor LCD nie pokazuje nam
rzeczywistego obrazu a tylko jeden z wielu mozliwych wariantow - nie
zawsze jest to wariant optymalny.

> Równie dobrze można znaleźć każde inne zastosowanie i wytyczyć granice
> akceptowalności, powyżej możliwości technicznych współczesnej techniki.
> Nie da się wtedy na pewno.

Po prostu nawet do monitora studyjnego nie dodaje nikt za darmo
deinterlacera ktory w sposob akceptowalny moglby przeprowadzic
deinterlacing - trudno oczekiwac ze do monitora za 9000$ dokladac bedziemy
urzadzenie za 99000$.

> Ma Pan zupełną rację. Nie determinuje to jednak przekreślania tego typu
> monitorów. Najlepszym dowodem jest istnienie owych w praktycznie
> wszystkich dziedzinach. Czynniki "pozajakościowe" wcisnęły LCD na rynek,
> ale grupy zawodowe wymagające jakości, są na tyle dużą siłą nabywczą, że
> łata się wady LCD cały czas.

jednak dalej, mimo uplywu lat sa chetni by kupic CRT z jakiegos tam
powodu - np obraz ktory wyswietla LCD jest dla mnie nienaturalny i
nieprzyjemny i nie zanosi sie by udalo sie technologii LCD pokonac te
ograniczenia ktre powoduja u mnei taki odbior obrazu produkowanego przez
LCD.

> Rozdzielczość nie jest jedynym mankamentem. Znacznie poważniejszym,
> odczuwalnym w bardzo wielu dziedzinach jest nieliniowa odpowiedź
> matrycy. We współczesne LCD pakuje sie kilogramy elektroniki, która nic
> nie robi tylko ów efekt kompensuje. Skomplikowane to, wymaga strojenia
> monitora w fabryce sztuka w sztukę, ale się da. Na tyle skutecznie że
> monitory mogą być stosowane w diagnostyce obrazowej i innych
> zastosowaniach od których może zależeć nawet życie ludzkie. Grafika przy
> tym to małe piwo.

Dlatego znacznie wieksza rozdzielczosc matrycy umozliwi kompensowanie
pewnych negatywnych cech przy pomocy rozpraszanai beldu na inne aktywne
piksele - mozemy mowic tu o pewnej formie nadprobkowania ktora
przyblizalaby nas do pewnego optimum.

To troche jak z drukowaniem - maszyna drukarska nanosi kropki farby w
jednolitym odcieniu i buduje z tego dosc dobrej jakosci obraz ktory
postrzegany jest przez oko jako obraz tonalny - mimo ze maszyna nie ma nic
poza 0 lub 1.

To samo zreszta probuje robic i elektronike LCD ktora probuje rozproszyc
blad w obrebie sasiednich pikseli tak by po usrednieniu w naszym oku
przyjal satysfakcjonujaca postac.