Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: de Fresz <defresz_at_nospam.o2.pl>
Data: Fri 11 Jul 2008 - 16:26:07 MET DST

On 2008-07-11 15:40:07 +0200, "PAndy" <pandrw_cutthis_@poczta.onet.pl> said:

> Z tego co ja pamietam dyskusja dotyczy tego by odwiesc chcacego kupic
> CRT od tego pomyslu i zasadza sie na stweirdzeniu ze LCD jest lepsze bo
> jest ostre jak zyletka...

Sprowadzajac dowody do waskospecjalizowanych zastosowan, mozna obalic
prawie kazda teze.

> tak? a dlaczego tak uwazasz?

Bo w praktyce dwukrotna konwersja sygnaly cyfrowego (w karcie
graficznej i monitorze) oraz roznej jakosci podzespoly (kabel chocby)
generuja problemy, ktorych przy podpieciu tanim kablem DVI do slabej
karty po prostu nie ma. Owszem, widzialem gdy LCD podpiety analogowo
dawal dobry obraz, ale to mniejszosc.

> mowie o korekcji charakterystyki ktora jest wypadkowa dyskretnego widma
> oswietlacza, filtru na powierzchni LCD i kilku innych zajwisk.
> by wyswietlic obraz na LCD w miare bialy to w rzeczywistosci koryguje
> sie sie tak temperature barwowa danych video ze gdyby je wyswietlic na
> CRT to uzyskalibysmy obraz o dosc mocnym zielonozoltym zabarwieniu.

Tym sie zajmuje elektronika monitora i CMS, z uzytkowego punktu
widzenia dla znakomitej wiekszosci uzytkownikow i zastosowan jest to
bez znaczenia (wliczajac w to grafike).

> musi poniewaz nie ma technicznej mozliwosci regulacji temepratury
> podswietlenia w wykonaniu innym niz RGB LED - widmo CCFL sklada sie z
> kilku dyskretnych prazkow.

No ale jakiej konkretnie temperatury bys sobie zyczyl?

--
Pozdrawiam
de Fresz