Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 11 Jul 2008 - 15:40:07 MET DST

"de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> wrote in message
news:g57ds0$1b1$1@inews.gazeta.pl...

> Po pierwsze z tego co pamietam dyskusja nie dotyczyla
> waskospecjalizowanych, niszowych rozwiazan. Po drugie ile taki monitor
> studyjny kosztuje? Po trzecie jak na tym wygladaja strony we flashu,
> pierwsza lepsza gierka, divixy czy okno terminala?

Z tego co ja pamietam dyskusja dotyczy tego by odwiesc chcacego kupic CRT
od tego pomyslu i zasadza sie na stweirdzeniu ze LCD jest lepsze bo jest
ostre jak zyletka...

> Akurat LCDki sa stworzone do cyfrowego sygnalu, przy analogowym
> czestokroc mozna zaobserwowac wyrazne pogorszenie obrazu.

tak? a dlaczego tak uwazasz?

> Natywna maja najczescie w granicach 6-7k K, co do znakomitej wiekszosci
> zastosowan jest odpowiednie.

mowie o korekcji charakterystyki ktora jest wypadkowa dyskretnego widma
oswietlacza, filtru na powierzchni LCD i kilku innych zajwisk.
by wyswietlic obraz na LCD w miare bialy to w rzeczywistosci koryguje sie
sie tak temperature barwowa danych video ze gdyby je wyswietlic na CRT to
uzyskalibysmy obraz o dosc mocnym zielonozoltym zabarwieniu.

> Eeeetam musi.

musi poniewaz nie ma technicznej mozliwosci regulacji temepratury
podswietlenia w wykonaniu innym niz RGB LED - widmo CCFL sklada sie z
kilku dyskretnych prazkow.

> Obrobka video nie rowna sie grafika ;-) Z tego co wiem goscie od 3d tez
> juz glownie siedza na lcdkach.

jesli pracuje z obrazem prgresywnym to tak ale jesli pracujesz obrazem
interlace to juz nie - akurat film ma 24fps i jest progresywny - video z
zywych zrodel w 95% jest interlace - jesli bedziesz uzywal wylacznie
progresywnych zrodel to stracisz plynnosc ruchu (czyli to co mozesz
obserwowac w grach video - obraz np 25fps i 50 fps - ktory z nich jest
subiektywnie lepszy? - ten o mniejszej ilosci klatek czy ten o wiekszej?)