Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 11 Jul 2008 - 19:05:15 MET DST

"de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> wrote in message
news:g57qhv$jl7$1@inews.gazeta.pl...

> Sprowadzajac dowody do waskospecjalizowanych zastosowan, mozna obalic
> prawie kazda teze.

Ja zas moge powiedziec ze po prostu wiekszosc narzekaczy na CRT nie
potrafila sobie skonfigurowac ani monitora nia stanowiska pracy stad
narzekania na CRT - mam na biurku 2 CRT - jeden pomyka z progressive
2016x1512p85 a drugi 1920x1440i120 i mimo ze mam mozliwosc zmienic to na
LCD nie skorzystam z takiej mozliwosci.

> Bo w praktyce dwukrotna konwersja sygnaly cyfrowego (w karcie graficznej
> i monitorze) oraz roznej jakosci podzespoly (kabel chocby) generuja
> problemy, ktorych przy podpieciu tanim kablem DVI do slabej karty po
> prostu nie ma. Owszem, widzialem gdy LCD podpiety analogowo dawal dobry
> obraz, ale to mniejszosc.

wszystko zalezy od porpawnosci odtworzenia pixelclocka w monitorze a takze
jakosc zastosowanego przetwornika na wejsciu - pamietaj ze wiele kart
potrafi pracowac z sygnalem analogowym 10 - 12 bitow na skladowa zas
nieliczne DVI maja obsluge wiecej niz 8 bitow na skladowa... zmodyfikuj
gamme w driverze... zycze powodzenia

> Tym sie zajmuje elektronika monitora i CMS, z uzytkowego punktu widzenia
> dla znakomitej wiekszosci uzytkownikow i zastosowan jest to bez
> znaczenia (wliczajac w to grafike).

zwlaszcza jak ci sie z 8 bitow robi 6 i elektronika rozprasza blad
kwantyzacji na subpikslach...

> No ale jakiej konkretnie temperatury bys sobie zyczyl?

roznej - sprawdz normy na punkt bieli w technice video - sa co najmniej 3.
Poza tym dla mnie najwiekszym problemem jest wyswietlanie obrazu interlace
na monitorze - mam bezpsrednie porownanie i moge latwo sprawdzic jak
bardzo roznie widza ten sam material wyswietlacze progresywne i interlace.

PS
ostrosc zyletkowa obrazu na LCD to wypaczenie tego jak oko postrzega
swiat - to jak sluchanie muzyki z korektorem ustawionym w stylu niskie i
wysokie na maks... tak to wyglada - jako ludzie w wiekszosci zatracacie
zdolnosc postrzegania naturalnego obrazu i preferujecie plastikowe
namiastki...