Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Fri 11 Jul 2008 - 12:38:36 MET DST

PAndy pisze:
> poruszylem w kontekscie tego co napsiano o CRT - ze nei jest zdolny do
> wyswietlania ostrego a wiec czytelnego obrazu.

Powtórzę się. Czytelnego tak, ostrego nie. Stwierdzić to może każdy,
nawet bez żadnego doświadczenia przedmiotowej materii. Ostry to czarna
kreska na białym tle bez rozmycia na krawędzi. Granica czarny-biały
piksel ma być "zerojedynkowa". Lupkę w rękę i do dzieła.

> sugeruje Pan w takim razie ze wszystkie superostre wyswietlacze LCD maja
> klopot z wyswietleniem tego co wysiwetla nieostry CRT?

Nie. To był tylko przykład. TV LCD są ogólnie bardzo kiepskiej jakości i
ciężko mi z przykładem tak jaskrawym jak wspomniane modele CRT Sony.

> od wtedy kiedy probujemy korygowac temperature barwowa manipulujac
> wartosciami konkretnych probek w dziedzinie cyfrowej

Temperatura jest w zadowalającym zakresie regulowalna w monitorach,
które są przeznaczone do dziedzin, gdzie jest to istotne. Nie ma, poza
podświetleniem LDE RGB możliwości płynnej bezproblemowej regulacji. Taka
jest cecha wrodzona LCD, podobnie jak nieostrość CRT ;-).

> ano to ze sa zastosowania dla ktorych nie znaleziono lepszej
> wyswietlacza niz CRT i proba stawiania sprawy ze CRT mozna i nalezy
> zastapic LCD jest niepoprawna.

"Postęp" zafundował zmianę techniki nam panującej. W większości
przypadków "postęp" ma w nosie jakość. Są jednak branże, gdzie
decydujące znaczenie mają cechy obrazu a nie marketing. Nie ważne czy
monitor jest CRT, LCD czy inny. Ma mieć pewne ściśle określone walory i
kropka. Są to zastosowania o różnym stopniu "ważności". Nalepka na słoik
ma przyjść taka jak trzeba, bo stanie linia produkcji korniszonów,
lekarz poprawnie zdiagnozuje raka prostaty a operator radaru w czas
dostrzeże samoloty na kursie kolizyjnym.

Nie można powiedzieć że CRT nie da się zastąpić. CRT już nie ma i we
wszelkich dziedzinach życia stosuje się obecnie LCD. Również tam, gdzie
wg Pana się nie nadają.

> Z tego co widze firma nie oferuje niczego rewelacyjnego - brak jest tez
> w USPO jakichkolwiek patentow tej firmy - czy aby nie jest taki lepszy
> chinczyk?

Nie wiem, jak pisałem to nie moja branża. Wiem jednak, że monitory tej
firmy stosuje się z powodzeniem w broadcastingu.

> Zreszta jak widze sama firma przyznaje ze wyswietlacze LCD maja pewne
> wady... chyba nie jest z tym tak kolorowo jak Pan pisze?

To jest oczywista oczywistość. Nie ma absolutów. :-)

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!