Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 11 Jul 2008 - 15:04:49 MET DST

"Tom01" <biuro@mastiff.pl> wrote in message
news:g57dac$rft$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> Powtórzę się. Czytelnego tak, ostrego nie. Stwierdzić to może każdy,
> nawet bez żadnego doświadczenia przedmiotowej materii. Ostry to czarna
> kreska na białym tle bez rozmycia na krawędzi. Granica czarny-biały
> piksel ma być "zerojedynkowa". Lupkę w rękę i do dzieła.

a ja jednak sugeruje podrecznik do DSP i poczytac co to jest kryterium
Shanonna, co to jest brickwall filter i co to jest aliasing i dlaczego to
nie jest takie super...

> Nie. To był tylko przykład. TV LCD są ogólnie bardzo kiepskiej jakości i
> ciężko mi z przykładem tak jaskrawym jak wspomniane modele CRT Sony.

ale dlaczego sa kiepskie? przeciez powinny byc lepsze od CRT...

> Temperatura jest w zadowalającym zakresie regulowalna w monitorach,
> które są przeznaczone do dziedzin, gdzie jest to istotne. Nie ma, poza
> podświetleniem LDE RGB możliwości płynnej bezproblemowej regulacji. Taka
> jest cecha wrodzona LCD, podobnie jak nieostrość CRT ;-).

czy widzial Pan dane po korekcji barwnej dla LCD na czyms innym niz
matryca LCD? - przed wyprowadzeniem na matryce LCD obraz poddawany jest
takiej korekcji barwy ze cala przestrzen kolorow przesuwa sie w kierunku
zielonego i zoltego - korekcji tej dokonuje sie w dziedzinie cyfrowej -
czyli w sposob stratny z punktu widzenia calego displey'a.

> "Postęp" zafundował zmianę techniki nam panującej. W większości
> przypadków "postęp" ma w nosie jakość. Są jednak branże, gdzie
> decydujące znaczenie mają cechy obrazu a nie marketing. Nie ważne czy
> monitor jest CRT, LCD czy inny. Ma mieć pewne ściśle określone walory i
> kropka. Są to zastosowania o różnym stopniu "ważności". Nalepka na słoik
> ma przyjść taka jak trzeba, bo stanie linia produkcji korniszonów,
> lekarz poprawnie zdiagnozuje raka prostaty a operator radaru w czas
> dostrzeże samoloty na kursie kolizyjnym.

ekhm... pozwole sie zgodzic tylko czesciowo - CRT wypierane jest po prostu
dlatego ze jest duze, wrazliwe na pola magnetyczne i trzeba je odswiezac.
LCD maja duzo zalet ale sa dziedziny zycia gdzie po prostu sie nie
sprawdzaja.

> Nie można powiedzieć że CRT nie da się zastąpić. CRT już nie ma i we
> wszelkich dziedzinach życia stosuje się obecnie LCD. Również tam, gdzie
> wg Pana się nie nadają.

nie wg mnie ale wg osob takich jak np Yves Faroudja - proponuje przejrzec
sobie liste patentow Faroudji - kilkadziesiat lat spedzone na
bezskutecznych poszukiwaniach idealnego deinterlacera by w koncu sprzedac
firme ktora stworzyl i powiedziec ze sie tego po prostu nie da zrobic (a
dokladnie powiedzial ze cala ta technologia to jedna wielka marketingowa
pomylka...).

> Nie wiem, jak pisałem to nie moja branża. Wiem jednak, że monitory tej
> firmy stosuje się z powodzeniem w broadcastingu.

z powodzeniem to sie rzne rzeczy stosuje w broadcastingu - mam troche
kontakotw z polskimi nadawcami i jedno co moge powiedziec to ze poziom
wiedzy na temat obrazu video jest czasem zaskakujaco niski... ale sie
kreci i to chyba najwazniejsze w tym biznesie...
to ze studia pracuja na LCD mnie nie dziwi - coraz wiecej problemow z
starymi monitorami CRT do ktorych powoli zaczyna brakowac czasci
zamiennych - poza tym mozliwosci zmieszczenia w jednym mijescu znacznie
wiecej sprzetu niz kiedys tez robi swoje - a produkowac materialow trzeba
coraz wiecej - dlatego i jakosc zaczyna spadac...

> To jest oczywista oczywistość. Nie ma absolutów. :-)

Wady LCD afektuja na krytyczne cechy obrazu - CRT mialy inne wady ktore z
punktu widzenia uzytkownika nie afektowaly na jakosc obrazu...

Reasumujac - dopoki LCD nie beda dysponowaly rozdzielczosciami na poziomie
7680x4320 trudno bedzie mowic o obiektywnym wyparciu technologii gorszej
(w domysle CRT) przez technologie lepsza (w domysle LCD)