Re: Moj pierwszy raz - skladanie PC

Autor: de Fresz <defresz_at_nospam.o2.pl>
Data: Tue 08 Jul 2008 - 16:25:09 MET DST

On 2008-07-08 09:55:41 +0200, "szerszen" <szerszen@tlen.pl> said:

> jesli chodzi o plyty, i twoje zalozenie, polecalbym cos, co juz obsluzy
> ddr3, za jakis czas nieduzym kosztem bedziesz mogl troche podrasowac
> kompa

Tak sobie popatrzylem na rozne benczmarki i jasno z nich wynika, ze w
obecnej chwili, przy moich wymaganiach, DDR3 to wyrzucanie pieniedzy w
bloto. Przyspieszenie jest totalnie znikome, do wykorzystania przy
ekstremalnym kreceniu (a i to nie za wiele). Na ile dobrze zrozumialem,
ograniczeniem jest wciaz szybkosc szyny procesora i technologia Dual
Channel, ktore sprawiaja ze dla FSB1333 (E8400) tak naprawde wystarcza
kosci o takcie 667. A np. plyty X38 bez OC maja maksymalnie FSB1600,
wiec pchanie sie w DDR3, przy ich obecnych cenach IMHO nie ma wiekszego
sensu, a zeby wykorzystac ich potencjal, potrzebna bedzie i nowa plyta
i procek, a pewnie wtedy i ich ceny zejda do ludzkiego poziomu. No
chyba ze o czyms nie wiem, albo cos zle zrozumialem.

> pamieci kupuj wedle uznania i kasy, starczy kasy na szybsze kup
> szybsze, ale jesli planujesz pozniej dolozyc wiecje, kup identyczne, z
> mieszaniem pamieci moze byc roznie

Dobrze wiedziec. A jest osiagalny jakis realny przyrost
predkosci/stabilnosci przy zakupie lepsiejszych (ponad srednia polke)
kosci?

> aktualnie nowe atito ktore wymieniles, a lepiej model wyzej 4870,

To juz chyba troche za drogo.

> obsluguja juz dx10.1

A to bangla na XP czy trzeba miec do tego Viste?

> co dosc wazne przy twoim zalozeniu, a pozatym bija na glowe geforce,
> poczytaj tety tych kart

Czytalem ;-) Te modele do ktorych zawezilem wybor (byla jeszcze GTS,
ale odpadla ze wzgledu na stounek moc/cena) maja dosc porownywalna
wydajnosc, za rozsadne pieniadze.

> placisz za spokoj ducha :) i pewnosc ze mocn ktora na nim jest
> napisana, jest ta ktora jest w stanie stabilnie obsluzyc

Tylko teraz pytanie jakiej mniejwiecej mocy potrzebuje (uwzgledniajac zapas)?

> a tu najlepiej podjechac do duzego sklepu albo na gielde komnputerowa,
> jesli taka w twoje okolicy istnieje

A to sluszna uwaga, tak zaczalem podejzewac, ze niektore obudowy przy
fizycznym kontakcie moga wiele zyskac/stracic. Jest gdzie dobrze
wyposazony sklep tego typu w Wawie, gdzie maja duzo przyzoitych obudow
na polce?

--
Pozdrawiam
de Fresz