Re: Intel Pentium 4 3 GHz i bardzo głośny boxowy wentylator

Autor: wojtek <wojpap_at_NOSPAMpoczta.onet.pl>
Data: Sun 29 Jun 2008 - 20:12:36 MET DST

"tg" <a@b.cpl> wrote in message
news:55a68$48678938$59643a0d$15471@news.upc.ie...

> zamiast kombinowac z chlodzeniem za kilkadziesiat pln zmien procesor
> na e2140, e2160, e2180, e2200 kosztowac cie to bedzie 120-220 pln
> a na boksowym coolerze bedzie niemal bezglosnie...
>
> wybierajac najtansza opcje finansowo wychodzisz na zero, bo za jakies
> 120 pln na allegro sprzedasz to p4, a wsadzajac e2140 zyskasz
> nieznacznie na wydajnosci, a dodatkowo (jezeli plyta pozwoli wskoczyc
> wyzej niz 800) podkrecisz sobie go jeszcze o kilkanascie/dziesiat %

Dzięki za pomysł. W sumie tego wcześniej nie rozważałem. Sprawdziłem sobie
te procesory i nie bardzo mi to wszystko pasuje, bowiem najlepszy, z których
podałeś, czyli e2200 taktowany jest zegarem 2,2 GHz i ma 1 MB pamięci
podręcznej. Z kolei procek, który mam aktualnie, taktowany jest zegarem 3GHz
i ma 2MB cache'u. Co prawda, te jego parametry pewnie powodują, że właśnie
tak się grzeje. Z drugiej strony, te procki Dual Core pewnie mają jakąś
ukrytą przewagę, której jeszcze nie znalazłem w necie... no oczywiście poza
niższą temperaturą.