Re: Intel Pentium 4 3 GHz i bardzo g³o¶ny boxowy wentylator

Autor: Latet <latet_at_spam.pl>
Data: Mon 30 Jun 2008 - 01:29:19 MET DST

> Dziêki za pomys³. W sumie tego wcze¶niej nie rozwa¿a³em. Sprawdzi³em sobie
> te procesory i nie bardzo mi to wszystko pasuje, bowiem najlepszy, z
> których poda³e¶, czyli e2200 taktowany jest zegarem 2,2 GHz i ma 1 MB
> pamiêci podrêcznej. Z kolei procek, który mam aktualnie, taktowany jest
> zegarem 3GHz i ma 2MB cache'u.

Podam Ci ma³y przyk³ad:
Procesor A = Pentium 4, 3000 MHz
Procesor B = Core2Duo (E6300), 1866 MHz

Benchmark spod WinRAR 3.71:
-------------------------------------
1. z wykorzystaniem tylko 1 rdzenia:
    A ---> 357 KB/s
    B ---> 555 KB/s

2. z wykorzystaniem 2 rdzeni (proc. B) lub HyperThreadingu (proc. A):
    A ---> 475 KB/s
    B ---> 902 KB/s

Dodam jeszcze, ¿e ten E6300 mam ch³odzony biernie
(radiator Asus Triton 75) - bez ¿adnych wiatraczków.

E6300 mo¿na kupiæ u¿ywany za grosze.
Natomiast jesli chcesz zainswestowaæ, to polecam co¶ z linii E8xxx,
z cache 6 MB, technologia 45 nm. Jeszcze szybciej, jeszcze ch³odniej.

latet