Re: starzenie się notbooków

Autor: Jan Strybyszewski <gdzies_at_w.pl>
Data: Thu 12 Jun 2008 - 07:20:41 MET DST

Sanctum Officium pisze:

> Co to za płyta?

Tada Asrock :)

> Dziś wyboru nie ma zbyt dużego. Asus, Gigabyte, ewentualnie jeszcze
> Intel. Wszystko bardzo dobre (nowszych płyt Intela nie znam, strasznie
> drogie; starsze były OK) .Poza tym nie ma praktycznie nic. Rynek się
> oczyścił ze śmieci jak ECS.

Ale to wynika chyba z cen skoro taki Asus ma płyty w cenie do 200zł.
No to sens kupowania jakiegos niepewnego szajsu za 150zł jest raczej
watpliwy.

Ja sobie kupilem wczoraj taka plyte razem z obudowa Vintage i zasilaczem
(miernym mocowo, do tego czytnik kart za 230zł. I do PC az nadto.

Swoja droga sama płyta chodzi od 150zł.
  http://www.pc-media.pl/photo/product_big/7/8/d/1_78d9096943f1.jpg

> Są obudowy za 300 zł. Całkiem fajne :-) W składaku masz wybór, bierzesz
> obudowę, jaką chcesz. W laptopie nie masz wyboru.

Jak nie masz, wiekszosc modeli ma rozne obudowy i sa roznych firm.
Myslisz ze w takim IBM czy HP to sa jakies rozne L7500 ?

> Z jakiej giełdy? 99% ludzi kupuje komputer w sklepie lub wysyłkowo.

Od tych samych handlarzy co na gieldzie :) Kiedys 95% sprzedazy to byly
squadaki bez papierów robione przez sklep dzis myslae ze jeszcze 50% o
50% za duzo.

> Bo ja wiem? Cześci w sumie te same. Różnice to głównie obudowa i
> niektóre drobne rozwiązania.

I gwarancja i "wystandaryzowanie" i testy

> Nie ma żadnego jednego standardu samochodu, jak standard komputera ATX.
> Taki standard jest w rowerach. Mnie bardzo podoba się produkt oparty na
> zasadzie wspólnego standardu jak pecet czy rower. Składasz z dowolnie
> wybranych części, co chesz.

Z duza szanse ze nie zadziala :) tak do konca, szczegolnie gdy czesci sa
szajsowate jak w squadakach, jesli sie znasz i potrafisz dobrac sobie PC
i sam zlozyc to SWIETNIE tyle ze 96% gospodyn z Gdanska nie widzi roznicy

> A co to za problem złożyc komputer? Ja zawsze kupuję w jednym sklepie.
> Albo same cześci i składam sam, albo oni składają, przy odbiorze
> oglądam, co jest w środku, czy nie jest głośny i wtedy dopiero odbieram.

Zloyc pewnie zaden a ze potem sie grzeje ze cos nie dziala ...

--
Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/