Re: Nagrywarka DVD (P)ATA

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 02 Jun 2008 - 13:42:26 MET DST

"Artur M. Piwko" slrng47fqi.58e.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl

> Ani on nie zniechęca ani Ty. Różnica jest tylko taka, że Ty wprowadzasz
> ludzi w błąd, a on nie.

Debilu nad debilami!!! :) <-- to do Ciebie

Idź do Twojego Rzecznika Konsumenta!!! <-- to do konsumenta, któremu posłuszeństwa odmówiło
                                           coś, co kupił w Polsce w ciągu dwóch ostatnich lat

-=-

Ustawa ma swoje źródło w prawie Europy i USA, dlatego polskie sądy gorliwie bronią
tego, co w niej zapisano. Jeśli jakiś sprzedawca pociesza się tym, że nikt o zdrowych
zmysłach nie skieruje sprawy do sądu, gdy przedmiot sporu ma wartość 100 złotych, to
się może zdziwić srogą karą nań nałożoną, o której w tej ustawie jest kilka słów.

-=-

Ja swoją nagrywarkę reklamowałem kilkanaście miesięcy po zakupie.
Zakupiłem ją bodajże w listopadzie 2004 roku (na którymś piśmie
jest oczywisty błąd w dacie zakupu, zaś inne pismo błąd ów
naprawia) a skutecznie reklamowałem jesienią 2006 roku.

Co to znaczy skutecznie?
ZETO (jak każdy polski ,,porządny'' sprzedawca czy biznesmen w ogóle)
nie odstąpi od nieuczciwego zysku bez nacisku, jakim jest wyrok sądu.
O ciekawym uporze sprzedawców wiedzą powołane instytucje (Rzecznik
czy Inspekcja Handlowa) dlatego nie zniechęcają klientów i obiecują
im uczciwie, iż skierowanie sprawy do sądu sprawę skutecznie zakończy
wycofaniem się nieuczciwego sprzedawcy.

Ja miałem spór z ZETO -- współpracownikiem białostockich sądów, co jednak
nijakiego wrażenie na tychże sądach nie zrobiło -- IMO prawo mamy w Polsce
dobre a prawników uczciwych. Gdyby doszło do rozprawy sądowej, musiałbym
jedynie udowodnić, iż nagrywarka jest zepsuta. ZETO twierdził, że nagrywarka
jest sprawna. Sprawność nagrywarki ukazują testy poczynione inną nagrywarką
(zamontowaną w miejscu nagrywarki spornej) i zamieszczone przeze mnie na
wiadomej stronie. Aby było jasne -- ta inna nagrywarka pracuje u mnie do
dzisiaj bez najmniejszego problemu. Jedyne płyty popsute (chyba jest taka
jedna jedyna -- wypadła mi z ręki w czasie wkładania do pudełka i gdy ją
pośpiesznie podnosiłem, zaczepiłem nią o obudowę komputera) nagrane tą nową
nagrywarką, to te, które zostały przeze mnie porysowane mechanicznie poza nagrywarką.

Od tamtej pory wprawdzie kupiłem jeszcze jedną nagrywarkę a dziś
być może kupię kolejną, ale ta dzisiejsza będzie stanowiła integralną
część notebooka, a niedawno zakupiona jest nagrywarką stacjonarną, na
której nagrywam programy TV.

-====================================================================-

WIADOMA USTAWA CHRONI KONSUMENTA PRZEZ DWA LATA, LICZĄC OD CHWILI ZAKUPU TOWARU.
(ALBO DŁUŻEJ, BO PRZEDAWNIENIA NIE BĘDZIE PO TERMINOWYM ZŁOŻENIU REKLAMACJI)

NIE JEST ISTOTNE, CZY TOWAR POPSUŁ SIĘ W CZASIE TYCH DWÓCH LAT, CZY TEŻ
BYŁ JUŻ ZEPSUTY W CHWILI KUPOWANIA. ŻADNA GWARANCJA W POLSCE NIE DAJE
LEPSZYCH WARUNKÓW NIŻ TA USTAWA, POZA PRZYPADKIEM, GDY GWARANCJA JEST
DŁUŻASZA NIŻ DWULETNIA.

MOŻNA REKLAMOWAĆ TOWAR NIE W CZASIE SZEŚCIU MIESIĘCY OD DATY ZAKUPU,
ALE W CIĄGU 24 MIESIĘCY OD TEJŻE DATY -- WIDOCZNEJ NA PARAGONIE CZY
INNYM DOWODZIE ZAKUPU.

USTAWA TA OBEJMUJE TOWARY RÓŻNE, ŻEBY NIE POWIEDZIEĆ ŻE WSZSTKIE ZA
WYJĄTKIEM SZCZEGÓLNYCH -- TYPU ENERGIA ELEKRYCZNA Z DRUTÓW. NIEKTÓRZY
PRODUCENCI (REEBOK NA PRZYKŁAD) NIE DAJĄ ŻADNEJ GWARANCJI I ODSYŁAJĄ
KUPUJACYCH DO TEJ USTAWY. (i ja kupuje te buty)

-=-

Wizyta u Rzecznika Konsumenta nic nie kosztuje -- Rzecznicy są opłacani z podatków.
(nic nie kosztuje, poza czasem i ,,energią życiową'', którą przecież można spożytkować
na pisanie bredni sześciomiesięcznych, picie piwa lub modyfikowanie prawa)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'