Re: Dell vs. IBM

Autor: Piotrek <a_at_b.ru>
Data: Mon 26 May 2008 - 20:20:26 MET DST

> Laptop ma mi sluzyc glownie do pracy biurowej (internet, excel,
> filmy, muzyka).Bede go codziennie nosil do pracy dlatego 14 wydaje mi sie
> ok. W Dellu podoba mi sie wyposazenie i gwarancja, a IBM to znana marka,
> ale ostatnio slyszalem troche negatywnych opinii. Czy moga sie
> wypoiwedziec
> jacys uzytkownicy w/w notebookow?Bedzie to dla mnie duza pomoc uslyszec
> obiektywne opinie uzytkownikow.

po pierwsze nie ma juz notebookow IBMa, wiec ta aukcja to wogole jakias
smieszna jest i bym nie kupil od tego kogos dla zasady ze na dzien dobry
oszukuje klientow. ostatni IBM to chyba byla T3x, pozniej juz modele byly ze
znakiem IBMa ale robione przez Lenovo(jakies 2-3 lata) a nastepnie Lenovo
podziekowalo IBMowi za logo i wczesniej odstapili od umowy uzyczenia
logo(chodzilo glownie o promowanie sie na olimpiadzie juz pod swoim logo:)

po drugie nie mam porownania dobrego z Dellem, ale za to IBMa/Lenovo znam
dos dobrze od seri T2x po serie T6x i przez moje rece przeszlo ponad dobrze
ponad 100 notebookow i widzialem co uzytkownicy w duzej firmie potrafia
zrobic z notebookami:)

opisywalem wielokrotnei na grupie co i jak wiec w archiwum znajdziesz pewnie
sporo informacji.
generalnei jakies pare % ulegalo awari w tym czesc z winy
uzytkownika(pekniete obudowy, wyrwane gniazda, popekane matryce, pourywane
klawisze, zalane plyty glowne jogurtem czy "kubusiem" :) generalnei ciezko
jest serie T uszkodzic ale zapewniam ze jest to wykonalne:)
ja sam skakalem po zamknietej T42 nosilem ja za ekran, obecna T61 tez nosze
za ekran(nie skacze po niej poki co:), zrzut z biurka seria T przezyje
najczesciej, chyba ze zawisnie na kablach nad ziemia to moze sie jakies
gnaizdo uszkodzic:)
w T30 po paru latach zaczynaly padac lozyska w dyskach, ale to detal
generalnie bo dysk kosztuje grosze a po jakies 4-5 latach wymeinic dysk
mozna:)

ta seria jest OK dla serwisantow, monterow. przezyje jakas sensowna wilgoc
czy prace na jakims sensowym deszczu:) mroz tez znosi jako tako, ale matryca
moze reagowac z opoznieniem no i bateria troszke ma gorzej:)
w biurach gdzie ludzie sa naprawde mobilni ze sprzetem tez jest OK.

tak wiec jedyne pytanie czy jestes w stanie troche wiecej zaplacic, ale ceny
ogolnie teraz sa na tyleprzystepne ze doplacic okolo 1 tys zl pomiedzy seria
R a T moim zdaniem warto:)

--
pzdr
piotrek