Re: Opinie o laptopach

Autor: AXN <hate_at_spam.com>
Data: Sun 25 May 2008 - 14:18:59 MET DST

Piotrek pisze:

> nie patrze na mode tylko na wygode i komfort uzytkowania.
>
> o ile Apple od zawsze ma przede wszystkim dobrze wygladac o tyle Compal tnie
> koszty gdzie tylko moze bo ma byc poprostu tani:)

> sam przed chwila napisales ze uzywasz notebooka w pomieszczeniu i prawie
> ciagle pod pradem, wiec szczerze mowiac wg mnie niemasz pojecia o pracy
> mobilnej z notebookiem.
> uzywasz go jak desktopa a do czegos takiego to kazdy syfny notebook sie
> nadaje.
>
> do prawdziwie mobilnej pracy gdzie notebook jest nie oszczedzany tylko dzien
> [...]

A trzymasz tego laptopa tylko za dolną część do góry nogami i jeszcze
potrząsasz ? A może łapiesz go tylko za klapę i tak przenosisz ? Bo nie
wiem do czego aż tak ważny jest ten zatrzask. Ja jak trzymam laptopa to
obejmuję dłonią zarówno górną jak i dolną część, bo tak jest i łatwiej i
mam pewny silny uchwyt, klapa nie ma szans się otworzyć jak ją ściskam
ręką. Normalnie to jest tam silna sprężyna która dociska klapę i żeby
się otwarła trzeba przytrzymać dolną część. No ale jak ktoś potrzebuje
laptopa do rzucania to sobie kupuje pancerny model, a jak ktoś chce mieć
tanio najnowszy sprzęt to pozostaje tylko Compal. Wszystko zależy do
czego to będzie wykorzystywał. Za cenę poniżej 3000 zł dostałem bardzo
silną konfigurację której nie ma szans dostać w laptopach firmowych albo
będzie kosztowała duuużo więcej. Sprawdzałem firmowe w poszukiwaniu tego
co mam u Compala czyli GeForce 8600GT, gigabit ethernet, WIFI N, duży i
szybki dysk 160GB@7200, bluetooth 2.0, kamera 2 Mpix. Największy problem
z firmówkami to dostanie porządnej grafiki, kolejne to WIFI N oraz
gigabit ethernet. Jeśli już znajdzie się sprzęt który ma to wszystko to
kosztuje ogromne pieniądze, często też jedyny dostępny system operacyjny
to Vista, a do Compala są sterowniki do XP więc można kupić tą wersję
systemu którą się najbardziej lubi.
Jedyne co mi się nie podoba w Compalu to lustrzana matryca, ale ten
szajs niestety montują teraz prawie wszędzie. Pozostaje naklejenie
matowej folii antyrefleksyjnej tak jak w palmtopie żeby się nie
przeglądać w lusterku.
Jak ktoś się nie liczy z kosztami to pewnie że lepiej kupić firmowego
będzie miał serwis door2door, dłuższą gwarancję czy jakieś inne
udogodnienia.