Podkręcanie E8200 bez zmian napięć

Autor: Latet <latetxxxxxx_at_spam.pl>
Data: Sat 03 May 2008 - 15:58:23 MET DST

Witam,

Czy dobrze myślę...

Jesli podkręcony Core 2 Duo E8200
2.66 GHz (FSB = 333; DDR2 @ 800)
na
3.26 GHz (FSB = 400; DDR2 @ 960)

pracuje lekko niestabilnie (jeden jedyny błądy w PRIME'95),
a ze względu na niską temp. pokojową nagrzewa się (podkręcony)
do temperatury o 10*C __niższej__, niż temp. którą osiągał
w cieplejszym o 5*C pokoju przy defaultowych częstotliwościach,
pracując wtedy oczywiśćie absolutnie stabilnie,

to czy oznacza to, że przyczyną lekkiej niestabilności po podkręceniu
nie jest bynajmniej żadne tam przegrzewanie się,
ale za niskie napięcie (procka lub RAM)?

Bo do kręcenia użyłem funkcji C.I.A.2 w BIOS-ie (Gigabyte EP35-DS4),
a ona tylko podnosi FSB (i proporcjonalnie taktowanie DDR2),
nie zmieniając napięć ani dla procka ani dla DDR2.

W sumie to dziwne, że nie rusza napięć - ma to jakiś sens?

Do ilu powinno się udać kręcić ten procek bez podnoszenia npięcia?
Aha - RAM mam taki: Patriot DDR2 800 LLK (5-5-5-16 CR2).

Inna rzecz, że kręcę tylko eksperymentalnie, i widzę, że zysku
z wydajności się nie odczuwa wcale. Nawet część syntetyków
nie pojazuje zysków (PC Mark-04), a niektóre testy marny
np. WinRar 705 ---> 841 KB/s.
3Dmark 2003: CPU Score: 1814 --> 2120.

Dzięki,

latet