Windows Vista Ultime i...

Autor: Velo <michal_at_compositum.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:35:43 MET DST

Witam wszystkich

Pare dni temu przesiadłem się z mojej wysłużonej Toshiby A100 na Dual Core
1.6 na Acera 5920G na Dual Core 2.0. Wraz z laptopem zostałem przez
producenta zaopatrzony w Vista Ultime.

Mam do wszystkich pytanie jako iż znalezienie jednoznacznej odpowiedzi w
sieci ciężko mi przychodzi.
Czy jest normalne, że komputer działa na tym systemie jak Celeron 300 :D ?

Parametry mojego sprzętu to:
Intel Dual Core 2.0 T7300
200 GB HDD
2048 MB RAM

Tak więc konfiguracja wydaje się być mocna.
Vista Ultime wyłączone wszystkie efekty wizualne.
Wywalony cały Startup z oprogramowaniem od laptopa które kompletnie zamulało
system.

Objawy:
   a) System działa tragicznie - często zaznaczenie ikonki trwa 1,5 - 3
sekund.
   b) Wiesza się często nawet przy 3 otwartych oknach
   c) Całość działa wolno - system chodzi jak w smole, jestem użytkownikiem
który przyzwyczajony jest do bardzo szybkiej pracy.

Co mogę zrobić ?
Czy są jakieś dobre strony na temat "unormalniania Visty".

Jako iż mam działalność a system jest legalny chciałbym przy nim zostać
(niby mam legalny XP OEM ale chciałem go sprzedać ze starym laptopem).
Prosiłbym wszystkich o wstrzymanie się od komentarzy typu Vista to gówno
zainstaluj sobie Linuxa, kup Maca itd. itd.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.