Re: Nagrywarka z LightScribe i SATA

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Mon 10 Mar 2008 - 08:37:18 MET

.Peeter pisze:

> To się niesłusznie martwili. Mam Asusa na SATA od ponad 2 miesięcy
> i nie odnotowałem żadnych problemów, również instalacja systemu

2 miesiące... tylko ja to czytałem rok temu ;)

> (Win XP SP2) nie sprawiła żadnej niemiłej niespodzianki. Niestety
> nie wiem jeszcze jak zachowa się instalator jakiegoś Linuksa, nie
> chciało mi się póki co sprawdzać. :)

U mnie dysk twardy działa, więc nie widzę powodu, żeby nie działała
nagrywarka...

Swoją szosą linux (przynajmniej SuSE w wersji 10.3) mi widzi WSZYSTKIE
napędy jako podłączone do magistrali szeregowej: np. dysk twardy jest
jako /dev/sda i /dev/sdb, a tylko ten strugi jest SATA. Czytniki i
nagrywarki płytek są jako /dev/sr0, /dev/sr1 i /dev/sr2

Tylko jak włożę zewnętrzny kontroler i do niego podłączę urządzenie, to
pojawia się /dev/hda :)

Ciekawe :)

Na starej płycie było normalnie hda, hdb, hdc....