Re: Czy rzeczywiście 4-rdzeniowe są na wyrost ?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 04 Mar 2008 - 10:52:18 MET

MC pisze:
> To nawet nie były tranzystory, tylko same bramki. Ale co to zmienia?

A z czego się składają bramki?

> Pokazano, że możliwości lekko zmodyfikowanej technologii są jeszcze duże.

Wiesz, na tej zasadzie mógłbyś powiedzieć, że z faktu,
że statki kosmiczne latają z prędkością iluś tysięcy
kilometrów na sekundę wynika, że samochody też za parę
lat będą tak jeździły. Może i będą, ale na pewno nie za
*parę* lat. A przewidywanie na 100 lat naprzód nie jest
tematem tego wątku ;)

> A skąd ta dziwna teza?

Z podstaw budowy mikroprocesorów i z ograniczeń nakła-
danych przez czas propagacji sygnału w strukturze.

> Za przeproszeniem postaraj sie jakoś uzasadniać swoje kategoryczne
> opinie. Cholernie szybki rdzeń nie musi grzać się bardziej. To jest

Musi. Przy obecnej technologii *musi*. A rozmawiamy o
sytuacji na kilkanaście, kilkadziesiąt miesięcy.

> kwestia materiału bramki. A poza drobnymi wyjątkami żadnego dostosowania
> oprogramowania nie ma i w wielu algorytmach być nie może. Świat to nie
> tylko zadania na superkomputery, ani renderowanie grafiki, ani
> seti@home, ani kompresowanie ani kilka innych rzeczy dających się łatwo
> zrównoleglić. Całej reszty się nie da.

Podaj przykłady czegoś, co się absolutnie nie da zrównoleglić.

PS. Pamiętaj, że to Ty rzucasz wyzwanie całemu światu i to
     Ty musisz tu się tłumaczyć i uzasadniać. Ja tylko piszę
     to, co sądzi cały przemysł IT obecnie.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |