Re: Czy rzeczywiście 4-rdzeniowe są na wyrost ? CD

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Tue 04 Mar 2008 - 15:05:44 MET

news:fqj64i$5s6$1@polsl.pl...

> Musi. Przy obecnej technologii *musi*. A rozmawiamy o
> sytuacji na kilkanaście, kilkadziesiąt miesięcy.

Niekoniecznie. Nawet w ramach tej samej technologii udało się zmniejszyć
wydzielanie ciepła podnosząc jednocześnie taktowanie. Świetny tekst na ten
temat, chyba ostatni przed swoim odejściem, napisał Rysiek Sobkowski na
PCLabie. Przewidział jaki rodzaj domieszki zastosuje Intel w Penrynach. Był
wielki.
Warto też przypomnieć historię GaAs zamiast krzemu i Craya-2, którzy
przegrali tylko z powodu zbytniej pewności siebie. Więc mamy czym.pchnąć
taktowanie do przodu.

> Podaj przykłady czegoś, co się absolutnie nie da zrównoleglić.

Odbiję piłeczkę. Przy obecnej technologii kompilacji nie da zrównoleglić
całej masy rzeczy. A jeśli czołówka programistów osiagnie jakiś postep, tak
jak goście z Valve, ci od "Half Life", to jest okazja do wielkiego święta.
Ale do upowszechnienia zrównoleglenia jeszcze bardzo daleko. Po prostu firmy
nie mają forsy żeby nad tym pracować.

> PS. Pamiętaj, że to Ty rzucasz wyzwanie całemu światu i to
> Ty musisz tu się tłumaczyć i uzasadniać. Ja tylko piszę
> to, co sądzi cały przemysł IT obecnie.

Od kiedy "sąd całego przemysłu IT" jest obiektywnym faktem? Z oczywistych
powodów jest on zainteresowany lansowaniem poglądów najkorzystniejszych dla
siebie. A kolejny rdzeń łatwiej dostawić niż poprawić strajkującą
technologię. Przypomnij sobie chociażby sprawę Rambusów. Ale goście z branży
znakomicie zdają sobie sprawę jaki kit ludziom wciskają i jak nędznie brzmi
argument, że dwie połówki są tym samym co jedna całość.