Sens OC ?

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 27 Feb 2008 - 14:08:46 MET

Witam!

Mam nadzieję, że niedługo wymienię sprzęt na
Quad 6600 i do tego 4 GB RAMu. Tak jak większość
użytkowników mam zamiar podkręcić go na 3GHz.

Natywne FSB w Q6600 wynosi 266MHz,
zmieniam je na 333MHz i mam Quada 3GHz.

Tylko co z RAMem jest sens nabyć markowe moduły
(miałem napisać kości ale liczę na odpowiedź od
Radka Sokoła ;-) ) 800MHz z CL4 i puścić
je na 1066MHz z CL5 ?
Jaka będzie różnica w wydajności?

A i jeszcze o tych 4GB RAMu - co przemawia
za kombinacją 2x2GB (poza mniejszym zużyciem energii) ?
Myślę, że więcej niż 4GB w tej konfiguracji nie będzie
brane pod uwagę. Pytam dlatego, że ciężko jest dostać
(w sensownej cenie) 2x2GB 800MHz CL4.

A swoją drogą to jak to jest obecnie w Intelach
bo kiedyś AMD dawało lepsze osiągi gdy FSB
i zegar pamięci były synchroniczne (nawet gdyby to
oznaczało underclocking pamięci).