Re: Lenovo ThinkPad R61 - jak nie ładować akumulatora do pełna?

Autor: Marcin P. <mmm_at_op.pl>
Data: Wed 20 Feb 2008 - 09:05:49 MET

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:fpfnmv$hv0$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Jako że laptopa używam w 95% w domu, podłączonego do prądu, postanowiłem
> ustawić schemat zasilania który przedłuży życie akumulatora.
>
> Wyczytałem na mądrych stronach internetowych że należy unikać trzymania
> akumulatora długo w pełni naładowanego jak i w pełni rozładowanego. Jak
> i nie należy doładowywać akumulatora po kilka procent, a doładować
> dopiero jak poziom naładowania spadnie bardziej.

To prawda.

> Ustawiłem żeby ładował akumulator maksymalnie do 75% pojemności i nie
> doładowywał szybciej niż stopień naładowania nie spadnie poniżej 50%.

To źle - postępujesz odwrotnie, niż ta instrukcja, którą podałeś.
ZAWSZE ładuj aku na maxa. I zawsze rozładowuj aku do zera!!!
Niby efekt histerezy nie występuje w nowych akumulatorach, ale
ale tak naprawdę nie występuje w takim stopniu, jak w starszych typach,
a więc jednak występuje. A ty tak skonfigurowałeś cykl ładownaia,
że histereza jest wąska i wykończysz aku najszybciej, jak się da!

> No więc mam taki schemat zasilania "domowy" i wszystko działa dopóki
> komputer pracuje. Jak go wyłączę/wstrzymam/zahibernuję, to on mi przez
> noc ładuje akumulator do pełna ignorując moje ustawienia , a ja nie chcę.

System ratuje ci dupę i swoim akumulatorom :)

Mądre strony powinny napisać, że najlepiej powoli rozładowywać akumulator,
bez doładowywania, jeśli to zbędne.

> Komputer to Lenovo Thinkpad R61.

Zacny komp. Przy normalnym użytkowaniu bateria wytrzyma ze 4 lata.
Tylko nie katuj jej, tak, jak to robisz teraz.

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin
Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB