Re: Płyta pod C2D

Autor: Marcin P. <mmm_at_op.pl>
Data: Wed 20 Feb 2008 - 08:54:03 MET

Użytkownik "Norbert" <norbert.kaminski@gmail.USUNTO.com> napisał w wiadomości news:fpft60$8mn$1@mx1.internetia.pl...
> Proszę o poradę jaką mobo wybrac.
> Kwota do 400-450zł około.
> Wymagania:
> - obsługa procka 45nm
> -stabilna
> -dobrej firmy
> -podkręcanie
> -przynajmniej 6xsata
> - 1 lub dwa kanały IDE
> - obsługa pamięci DDR2 1066
> - raid
> - firewire
> - 2 a najlepiej 3 sloty PCI
> - dobrej jakości wbudowana muza
> - dobry chipset ( doradzcie jaki )
> - 6 fazowy układ zasilania

Teraz w zasadzie nie ma wyboru. Bierz Intela P35. Raid sata to niebezpieczny bajer;
Na tym udogodnieniu można popłynąć. Prawdopodobieństwo utraty danych
na raidzie 0 zwiększa się kilkukrotnie. Co prawda wszystkie płyty to mają, ale nikt
tego nie stosuje w kompach do poważnych zastosowań. no chyba, że nie trzyma się
na tym danych, tylko swapa.

Podkręcanie - wybierz sprawdzone rozwiązanie, a nie wynalazki. ASUS P5K rulez.

Co bedziesz wsadzałw 3 PCI? Ale tak naprawdę ? (ja mam np modem telefoniczny,
sieciówkę radiówkę i kartę TV, ale nie trzymam ich w kompie bez potrzeby)

Firewire - fajna sprawa, jeśli używasz kamery cyfrowej i masz czas na zabawę
ze zgrywaniem filmów i ich obróbką. Jak nie masz zamiaru sięw tym babrać, zapomnij.
Na A P5K jest ten interfejs.

Muza - jeśli nie jesteś audiofilem, to każda dobra płyta ma średniej jakości kartę,
która ci wystarczy. Jak jesteś audiofilem, to kup normalną profi kartę za kilka tys zł.
Nie wierzę w półśrodki od Creative; te x-fi pierdu... to marketingowy bełkot.
Głośniki 2+1 lub 5+1 z "fajowym basem" wynagrodzą ci brak muzy za xxx zł.

> w co warto teraz zainwestować by być naprawdę usatysfakcjonowanym z zakupu.
>
> PS. Czy warto szukać płyty z obsługą przyszłościowo C2Quad?

Quady to dzień dzisiejszy. Wszyskie płyty je obsługują (prawie).
Kupuj sprzęt pod "dziś" a nie pod "za trzy lata".
Pamietaj tylko, żeby można było dołożyć pamięci - inne
rozbudowy, typu "zmiana procesora" są wykonywane niezwykle
rzadko przez zwykłych userów. (pamięć, dysk, blu-ray, karta graficzna).
Nie myśl dziś, jakie proceosry będą za dwa lata, bo 90% z nich nie wejdzie
wtedy w twoją płytę, a 10% które wejdzie, będzie słabsza i droższa,
niż ustawa przewiduje. Ja chciałem koniecznie wsadzić zamiast Durona 1,3 GHz
Athlona 2800+, no i okazało się, że procesor kosztował ponad 350 zł, a za
400 mialbym nową płytę główną i dużo wydajnieszy procesor AMD, jak na
owe czasy. Dlatego dziś, gdy kupuję komputer, zamykam pudełko i nie myślę
o rozbudowie przez kilkanaście miesięcy.

Jeśli wykorzystasz to wszystko, to ok. Nie zapomnij o pińćset wat zasilaczu.
U mnie Feel III 400 W, na razie cicho i daje radę. Żaden wypas, wziąłem go
z jakąś obudową modecoma chyba, poniżej 200 zł za komplet.

Polecam konfig z siga :).

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin