Re: Lenovo ThinkPad R61 - jak nie ładować akumulatora do pełna?

Autor: Tomasz Pyra <hellfire_at_spam.spam.spam>
Data: Wed 20 Feb 2008 - 20:26:57 MET

Marcin P. pisze:

> To źle - postępujesz odwrotnie, niż ta instrukcja, którą podałeś.
> ZAWSZE ładuj aku na maxa. I zawsze rozładowuj aku do zera!!!

Właśnie nie.
Podstawowa rzecz wykańczająca akumulator to używanie go. Akumulator
nieużywany żyje dłużej, a ja mojego praktycznie nie używam, bo i tak z
nim siedzę przy biurku tylko.
A do przechowywania najkorzystniejsze jest trzymanie go w stanie do
połowy rozładowanym.

Jeżeli używam laptopa praktycznie cały czas w domu, to nie używam
akumulatora wcale, a układ ładowania po prostu go odłącza.

Zresztą w profilach ładowania baterii ta opcja (50%->75%) ma opis że
najbardziej wydłuża żywot baterii przy zastosowaniach stacjonarnych.
Tylko pytanie jest takie - dlaczego to nie działa po wyłączeniu komputera?

> A ty tak skonfigurowałeś cykl ładownaia,
> że histereza jest wąska i wykończysz aku najszybciej, jak się da!

Ale ja w ogóle ani nie rozładowuję, ani nie ładuję akumulatora więc nie
bardzo jest mowa o jakimś cyklu. Chodzi o to żeby nie stał miesiącami w
stanie naładowania 100%, bo to mu nie pomaga.

To o czym mówisz owszem ma miejsce ale jakbym z akumulatora korzystał,
czyli rozładowywał akumulator do 50%, a następnie ładował do 75% (inna
sprawa że dla LiIon to jakaś zbrodnia nie jest, one najgorzej znoszą
cykl 95%->100%->95%).

Natomiast ja naładowałem akumulator do 75% jakieś 10 dni temu i dziś mam
73%... Do 50% będę schodził jeszcze parę miesięcy.

> Mądre strony powinny napisać, że najlepiej powoli rozładowywać akumulator,
> bez doładowywania, jeśli to zbędne.

Nie mówię o używaniu akumulatora a raczej o przechowywaniu go bez
używania. Akumulator nie jest w ogóle zasilany w przypadku podłączenia
zasilacza, tylko sobie leży w obudowie.