Lenovo ThinkPad R61 - jak nie ładować akumulatora do pełna?

Autor: Tomasz Pyra <hellfire_at_spam.spam.spam>
Data: Wed 20 Feb 2008 - 00:10:15 MET

Jako że laptopa używam w 95% w domu, podłączonego do prądu, postanowiłem
ustawić schemat zasilania który przedłuży życie akumulatora.

Wyczytałem na mądrych stronach internetowych że należy unikać trzymania
akumulatora długo w pełni naładowanego jak i w pełni rozładowanego. Jak
i nie należy doładowywać akumulatora po kilka procent, a doładować
dopiero jak poziom naładowania spadnie bardziej.

Ustawiłem żeby ładował akumulator maksymalnie do 75% pojemności i nie
doładowywał szybciej niż stopień naładowania nie spadnie poniżej 50%.

No więc mam taki schemat zasilania "domowy" i wszystko działa dopóki
komputer pracuje. Jak go wyłączę/wstrzymam/zahibernuję, to on mi przez
noc ładuje akumulator do pełna ignorując moje ustawienia , a ja nie chcę.

Czy jest na to jakaś rada poza odłączaniem mu zasilania na czas kiedy
jest wyłączony?

Komputer to Lenovo Thinkpad R61.