Re: System na CompactFlash - userzy proszeni o opinie

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Fri 08 Feb 2008 - 20:00:20 MET

topek pisze:
> zastanawiam sie czy nie postawic systemu na 2GB compactflash + przelotka
> ide-compactflash za 20zl z allegro.
Bierz tylko takie, które działają w trybie UDMA. Inne nie są warte 5zł,
bo każda operacja dyskowa obciąża procesor w 100%.

> Czy system laduje sie szybciej z takiej karty?
Dużo wolniej, realne transfery (najlepsze przejściówki działają w udma33
tylko) są na poziomie 10-15MB/s, duży zysk jest z 0 seek time, ale i tak
jest wolno.

> Jak ze stabilnoscia?
A co ma być? Jak zrobisz dobrze, ze sprawnego sprzetu, to będzie
stabilne. Jak zrobisz zle lub z uszkodzonym jakimś elementem to będzie źle.

> Jakies inne uwagi, problemy?
Jak wyżej - szukaj przejściówek (i kart, realnie od x120 w górę) które
obsługują tryby IDE-UDMA. Extreme-IV i inne hiper-duper obsługują
teoretycznie udma66, ale nie spotkałem nigdzie przejściówki CF-IDE która
by w tym umiała chodzić.

> Czy aktualny dysk na ktorym mam system, bedzie cichy jesli bedzie nieuzywany?
Jak będzie nieużywany, to po co on ma tam być? :) A jak będzie używany
to będzie sie musiał kręcić, jak się będzie kręcił, to cichy nie będzie.
W każdym razie ustawienie mu sensownego czasu usypiania - i będzie robił
się cichy, pod warunkiem że go nie będziesz używać.