Re: Muzyka na 20 kanalow - pytanie nietypowe

Autor: Marcin P. <mmm_at_op.pl>
Data: Thu 07 Feb 2008 - 10:46:10 MET

Użytkownik "Bantu" <michalzmich@gmail.com> napisał w wiadomości news:e2984079-7cc4-4f73-99de-e8d95680a576@q39g2000hsf.googlegroups.com...
> Nie wiem, czy to dobra grupa do zadania tego pytania, ale mam
> nadzieje, ze moze uda sie zbudowac cos takiego na PC, stad moje
> pytanie tutaj. A jak zle dobralem grupe to przepraszam i prosze o
> skierowanie na wlasciwa.
>
> Moj kolega malarz (artysta, nie pokojowy) chcialby zrobic instalacje
> 20 obrazow umieszczonych na okregu. Kazdy obraz mialby swoj dzwiek
> emitowany przez glosnik umieszczony przy obrazie. Przechodzenie od
> jednego obrazu do drugiego powodowaloby "komponowanie" utworu.
> Oczywiscie dzwieki bylyby emitowane stale, cos jakby jeden utwor
> [...]

1. jakie czujniki przy obrazach przewidujecie?
2. kto wam napisze taką muzykę?
3. czy konieczne jest 20 kanałów, czy może być złudzenie, że to przy tym
obrazie gra głośnik? Tzn - dźwięk przypisany do obrazu, ale nie koniecznie głośnik?
Wyobraź sobie coś a'la kwadrofonia (minimum 4 głośniki). Stały dźwięk ( ambient jakiś)
gra w tle cały czas. Czujnik przy obrazie X przekazuje
do sterownika sygnał, żeby odtworzyć dźwięk x-ty (np X-tą ścieżkę na syntezatorze).
Dźwięk tak jest tam nagrany, że wydaje się, że jest on odtwarzany gdzieś za tym obrazem.

Niezła wizja... ale kto wam te czujniki oprogramuje? I na kiedy to potrzebne?
Jedno jest pewne - specyficzny sprzęt trzeba będzie do tego skonstrułować.
Nie będzie on wart niewiadomo ile, ale kilka tys zł napewno. No i oprogramowanie
pozwalające odtwarzać wiele ścieżek dźwięku, dające sterować się jakoś z zewnatrz...
Madtracker przychodzi mi do głowy (tylko, że on stereo jest tylko, o ile się nie mylę,
ale moze można uruchomic dwie kopie madtrackera, albo znaleźć coś lepszego),
specjalnie spreparowana przelotka do klawiatury wysyłająca odpowiednie kody sterujące
(skróty klawiaturowe) uruchamiające i zatrzymujące ścieżki w sekwencerze.

Ogólnie da radę w (10 ?) tys. zł się zmieścić. Dobry elektronik - programista
pewnie podejmie się tego, pod warunkiem, że termin jakiś realny.

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin
Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB