Temperatura dysków

Autor: axelbest <axelbeast_at_gmail.com>
Data: Tue 05 Feb 2008 - 23:41:24 MET

Witam, mam 2 dyski seagate'a 320 gb Sata 300. Podlaczone sa aktualnie
go plyty glownej gigabyte'a ga-g33-ds3r i zauwazylem ze temperatury
dyskow jak dla mnie drastycznie wzrosly.Wczesniej mialem plyte glowna
na chipsecie nforce 250 (tam nie bylo ncq i sata300). Teraz
temperatura dyskow dochodzi do 53 stopni, normalnie maja po 45~47.
Wczesniej mialem srednio 38, w porywach po 44 stopnie. Czy to moze byc
spowodowane trybem sata 300 lub ncq ? Poza tym kopiowanie plikow jakos
bardziej obciaza komputer, dyski napewno nie pracuja w trybie pio. Czy
wzrost temperatury o 10 stopni moze byc normalny ?Dodam ze dyski nie
zmienily miejsca zamieszkania i sa na dodatek chlodzone przez (jak
teraz widac bezskutecznie) SilentHDD firmy pentagram(heatpipe'y itp)